Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Torsdag fm - 3 februari 2011

Av Birgitta - 3 februari 2011 10:58

Jubel och fröjd!!!


Det gick över på ungefär en timme. Utan tillsats av piller.

Nu leker livet igen.


I rena glädjeyran kommer en kossbild till.....

  

 
 
Ingen bild

Nicke

4 februari 2011 10:15

Det låter jättejobbigt det där... Själv har jag också haft det här ett tag. Som man dessutom. Och jag kände igen symptomen när jag läste lite på din hemsida. Tack för informationen förresten och ha det bra.

Birgitta

4 februari 2011 11:06

Hej Nicke!
Intressant få en kommentar från en man. Jag har nog levt i tron att uretrit främst drabbar kvinnor. Och jag har många gånger varit glad att jag inte är en man med denna åkomma. Vårt urinrör är ju bara 4 cm - och det gör attans ont när det är inflammerat. Plus att det är aningens lättare göra en cystoskopi på en kvinna.
Det jag skulle vilja veta mer om är hur du som man blir bemött av läkare, när du har dessa problem. Tar dom dig på allvar? För det är många kvinnor som har väldigt negativa erfarenheter - ofta av urologer - när dom söker hjälp för smärta och kramper i sina urinvägar. För att inte tala om Vårdcentraler som inte ens vet om något annat är urinvägsinfektioner.

 
Ingen bild

Nicke

5 februari 2011 20:56

Hallå,

ja, det är nog så att det är främst kvinnor som får det. Det var vad jag fick höra hos läkaren och som jag hade läst innan jag besökte.
Angående bemötandet, det var helt ok tyckte jag. MEN jag måste lägga till att jag befinner mig utomlands just nu (Belgien mer precist) så jag kan inte jämföra exakt så klart. Hon började med att förklara vad det kunde vara vid mitt första besök. Först skulle hon behandla för en vanlig urinvägsinfektion så att bakterierna inte tog sig in i prostatan. Men förklarade att jag måste gå tillbaka om det inte hade gått över med en vanlig behandling. Det gjorde inte det så jag gick tillbaka och fick ett nytt medel. Det var faktiskt så jag hittade din sida när jag letade efter medicinen. Jag fick också remiss på en gång till en urolog (och hans telefonnummer) som jobbar på sjukhuset här i stan. Lite utifall. Så jag märkte faktiskt inte att jag blev behandlad på ett sämre sätt som man och hon visste vad hon pratade om åtminstone.

Att kissa gör däremot extremt mycket ont. Så mycket att jag kunde stå och bokstavligt hoppa upp och ner av värk i en kvart efter att jag har kissat. Så jag kan förstå att det måste vara otroligt påfrestande för dig att ha levt med det där så länge... Mitt fall kommer inte i närheten och det verkar som om det kanske kommer att försvinna snart. Det enda problemet, enligt vad hon sa, var att vi måste kolla upp lite extra om det skulle komma tillbaka senare. Som man är det lite extra känsligt sa hon med prostatan osv.

Hursomhelst, ha det bra. Jag har inte alls haft som dig men kan förstå hur det måste vara. Det känns som att det är en lite "bortglömd" sjukdom som inte alla förstår.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards