Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Dag 274 - söndag

Av Birgitta - 4 juli 2010 06:48

Denna eländans, attans, tröstlösa uretrit!!

Den ger sig inte!

Och jag tycker jag försöker allt som går för att bli av med den. Men icke!!


Hela dagen igår gick jag omkring med smärta i urinblåsan, minst en fyra på min 10-gradiga skala.  Jag har ändå sovit bättre denna natt än den förra. Varit uppe lika många gånger - minst fem - men så länge jag låg stilla i sängen så brann det inte så kraftigt i underlivet - och då går det bättre att sova.

Men nu - nu sitter jag här med samma gamla brännande smära igen. Jag blir så trött!!! Jag ska ta en Tradolan- kanske kan det dämpa det onda lite i alla fall.


Annars har vi en helt fantastiskt vistelse i Skellefteå. Vädret är suveränt. Igår vandrade vi runt på en liten marknad i 'Bonnstan' och jag införskaffade en liten silverring, gjord av en gammal tesked!! Plus min obligatoriska honungsburk. Denna gång en liten burk Blåbärshonung - har aldrig stött på det tidigare. Annars har jag en hel massa roliga honungssorter hemma.

Och på kvällen var det middag med goda vänner - som jag känt i mer än 40 år, men träffar ganska sällan. Toppenkul! Det är bara så trist med denna smärta som inte ger med sig. Den tar så mycket energi bara att stå ut med och försöka dämpa så man orkar inte ta in allt det roliga på samma sätt som om man inte hade ont.


Och jag grubblar och grubblar på vad jag kan ha gjort för att starta detta 'skov', men kan inte komma på något - mer än att jag kanske druckit för lite - så nu sitter jag här med världens största vattenglas och ska försöka spänna ut blåsan - och har en desperat förhoppning att det ska hjälpa......


Har också sammanställt juni månads statistik.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards