Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Birgitta - 5 juni 2010 09:14

Natten har varit ganska lugn - men idag sitter jag här med min molvärk igen - drack antagligen för lite i går kväll - eller åt för sent.  Troligen båda delarna...


Igår var det nämligen ' Nattens Drottning', dvs golftävling för damer, där vi ska vara iklädda hatt och vita kläder, spela 18 hål, och sedan äta & dricka lite gott tillsammans. Den som vinner blir ' Nattens Drottning' och tvingas dels anordna nästa års middag, dels spela rundan i hellång spetskjol och spetsslöja med guldkrona över.....

En trevlig kväll var det i alla fall - om man bortser från två saker:


1 - jag spelade som en kratta.....  så jag blev i alla fall inte Nattens Drottning


2 - på hål 4 började jag få världens värsta smärta i underlivet, det blev värre och värre, till slut kunde jag knappt gå och hann precis fram till en toalett. Genomlider en fruktansvärd stund där - minst en tia med plus på min tiogradiga skala - och inser att jag drabbats av ett litet anfall av njurgrus som ska ut, för jag kissar blod....  Och det gör jag sedan hela kvällen.. Den värsta smärtan släppte som tur var efter det där första toabesöket ute på banan. Puh. Idag känner jag ingenting av det.


Det här har jag råkat ut för några gånger tidigare och jag har frågat min läkare varför - och vad jag kan göra för att undvika dessa anfall. Men det verkar som att man inte kan göra något. Jag ska kanske vara glad att det inte blir njursten av det hela - 'bara' lite grus....


Jag undrar ibland om jag äter något som bidrar till bildandet av gruset - eller om man kan äta/dricka något för att undvika det.  Och om det har något kopploing till uretriten??


Någon som vet???


  


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards