Direktlänk till inlägg 28 april 2016

Torsdag 28 april 2016

Av Birgitta - 28 april 2016 09:10

Natten blev hyfsat lugn - två toabesök.

Efter sista toabesöket innan jag kröp i säng igår kväll började det svida rejält så jag gjorde min lilla självbehandlings-aktivitet. Börjar bli riktigt bra på det. Tar max fem minuter. Är nästan lite stolt över mig själv att jag fixar det.


Idag säger YR-prognosen att vi ska få 16 grader och KLART säger 18. Plus sol. Så skönt!  Om några timmar är det dags för en golfrunda tillsammans med goda vänner. Klädsel: shorts och kortärmad tröja...... 

Egentligen är det inte ett dugg synd om mig   ;-)


Dricka mycket är viktigt - och vattenflaskor finns alltid med på golfrundorna. Men nuförtiden gör jag min egen dricka. Antingen river jag färsk ingefära och blandar med pressad färsk citron och vatten - eller så tar jag helt enkelt kallt ingefärate och häller över i en gammal vattenflaska.

Jag har inhandlat en liten tekanna - och där finns alltid drickfärdigt te i den.


 





 
 
Ingegerd

Ingegerd

29 april 2016 08:31

Jag har börjat med ingefära och citron jag med..brukar du sila bort ingefäran eller dricker du "böset" ?? Var tvungen att googla på Dermovat..såg att det var en kortisonsalva..stämmer det ??
Ha en fin dag i solen.

http://www.ninni.blogg.se

Birgitta

29 april 2016 10:49

Ja, Dermovat är en kortisonsalva - av den starkaste varianten. Ofta använder man Terakortil, som också är en kortisonsalva, men mycket svagare.
Det var en kvinnlig gynekolog som började använda Dermovat på sina uretrit-patienter med gott resultat. Hon försöker sprida den kunskapen - men det finns inga officiella, kliniska studier och därför går det sakta.

Och ja - jag dricker 'böset'.....

 
Ingegerd

Ingegerd

30 april 2016 11:01

Tack för svar =) Antar att den är receptbelagd ?? Ha en fin Valborg

http://www.ninni.blogg.se

Birgitta

30 april 2016 17:07

Ja - så är det!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards