Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

Söndag - 5 augusti 2012

Av Birgitta - 5 augusti 2012 07:17

Dom senaste dagarna har bara rusat iväg. Har knappt haft tid sitta ner vid datorn en enda sekund.

Min äldsta dotter med hennes familj är hos oss i Dalarna och dagarna börjar med att fyra-åringen och två-åringen kommer springande och ropar: 'vi vill äta frukost hos dig mimmi (det är vad dom kallar mig...)'.  Och sedan är det full fart hela dagen.

Och det är jättekul!! Dom är så himla mysiga!!!

Men som sagt - det blir inte mycket egen-tid. Helt OK - det får jag tiillräckligt av när dom åkt härifrån.

Det mest fantastiska är att jag hela veckan har varit mer eller mindre fri från uretrit-symptom, så jag klarar av detta tempo utan några som helst problem.

Det kan komma små il av smärta emellanåt, eller lite trängningar en kväll - men på det stora hela mår jag oförskämt bra.

Jag fortsätter ju att föra statistik över mitt uretrit-tillstånd och har roat mig med att jämföra juli månad under de tre senaste åren.

När jag satte igång med den övningen förväntade jag mig stora skillnader i hur staplarna såg ut - jag upplever ju att jag mår så ofantligt mycket bättre nu än vad jag gjorde för tre år sedan.

Men jag blev lite förvånad när jag la de tre diagrammen bredvid varandra.

Dom såg nästan likadana ut.......

Har funderat över detta och jag tror att det som hänt är att min smärtnivå - eller min smärtupplevelse - ändrat sig.

För tre år sedan var uretriten fortfarande en 'del av mitt liv' och så fort det blev drägligt upplevde jag en lättnad. Nuförtiden har jag helt - och då menar jag HELT - uretrit-fria dagar, och vid minsta lilla antydan till uretrit så markerar jag i min statistik. Även om smärtan bara suttit i några timmar.

Jag har m a o blivit gnälligare....

Men mår ändå på det hela taget väldigt bra.

Så här ser jämförelsen ut:

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards