Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Birgitta - 9 maj 2010 15:37

Jag brukar nästan aldrig läsa om vilka biverkningar en medicin kan ha. Jag har fått för mig att det är lika bra att inte veta - och om man skulle få en biverkning så lär man märka det.......

Vet inte om det är världens bästa strategi.

I alla fall tog M itu med detta för min räkning och gick in på FASS och där stod att ca en på tusen kan få biverkning i form av huvudvärk...  Så jag kanske är en på tusen!!

Då kommer nästa fråga: vilket är viktigast - äta Furandantin och hoppas att den dämpar uretrit-besvären men ha ont i huvudet, eller slippa ont i huvudet men riskera kramper, smärta och trängningar?


Ska fundera på detta under dagens golfrunda på en trevlig bana som heter Eagle Point och ligger en halvtimmes bilkörning härifrån.


För tillfället har jag dämpat huvudvärken med ett huvudvärkspiller. Och jag som vill undvika piller så mycket som möjligt!!  

Det går åt fel håll känns det som.........



Av Birgitta - 9 maj 2010 10:47

Jag börjar bli lite orolig att jag inte tål Furadantin.

Jag har tagit tre piller, en per dag i tre dagar nu dag, och har fått huvudvärk plus att jag vaknade klockan två av att hjärtat slog som en stånghammare. Bara lite för fort, men framförallt hårt. Låg i sängen och kunde känna i hela kroppen varenda hjärtslag - och så brukar det inte vara.....

Och jag har aldrig huvudvärk i vanliga fall. Något som jag brukar vara glad för - det räcker med mitt andra elände.

Men nu sitter det en irriterande värk mitt i huvudet.

Eller är det så enkelt att jag har druckit för lite - det är trots allt varmt här?


Ur uretritsynpunkt var gårdagen bra. Hade inte ont och inga andra problem så det är ju bra.  Molvärken har kommit nu i natt och stör lite men inte mer än att jag står ut med den.


Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med min huvudvärk. Nu har jag varit vaken i två timmar och borde försöka somna om en stund......



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards