Alla inlägg den 29 juni 2016

Av Birgitta - 29 juni 2016 09:09

Nu har jag ätit 3 gr C-vitamin/dag i fem dagar.

Vet inte om det är det som det beror på - men jag mår riktigt BRA!!


Inga vassa knivar i underlivet.

Ingen småspik när jag går på toa.

Inga problem att gå.

Inga toabesök en gång i timmen hela natten.


Margareta skrev i en kommentar att hon ordinerats 2 gr C-vitamin om dagen och sedan hon började med det har hon nästan inga känningar av sin uretrit.

I artikeln där det stod om C-vitaminets betydelse för att bli av med uretrit stod 3 gr/dag i fyra dagar.

Kanske kan jag dra ner till 2 gr nu.....


Det man också sagt till mig är att bästa sättet att få i sig C-vitaminet är i pulverform. Antingen ren askorbonsyra - finns i vanliga mataffärer - eller så detta som jag fått tips om: 

AMLA bär (Emblica Officinalis).

1 tsk pulver innehåller 2500mg c-vitamin.

Den som gav mig tipset sa att det går att köpa i LIFE-butiker i Finland. Jag ska kolla i LIFE-butikerna när jag kommer till Sverige om några veckor.

Här nere har jag bara hittat C-vitaminet i pillerform - och dom är JÄTTESTORA, som små bomber. Svåra att svälja och jobbiga att tugga.

Så det är en pärs att få det i sig - men vad gör man inte..... Och som sagt - det verkar ju fungera.


Brasklapp: tänk om det blir samma effekt som när jag började med råriven ingefära varje dag. Blev jättebra och var jättebra i ca en månad - sedan var det som att kroppen vande sig vid ingefäran och släppte fram uretriten igen.


Håller tummarna att C-vitaminet ska funka i evighet!!!

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards