Alla inlägg den 16 juni 2016

Av Birgitta - 16 juni 2016 10:11

Igår fick jag en reflexology-behandling.

I princip samma sak som zonterapi - men de zonterapi-behandlingar jag fått hittills har enbart handlat om att arbeta med fötterna.

Den kvinna jag var hos i går - en finländska som med sin familj bosatt sig här - jobbade mer 'holistiskt'.

Knådade på punkter i mina öron, mina händer OCH mina fötter.

Och jag upplevde samma sak som när A gav mig zonterapi senast: den smärta jag hade innan behandlingen var borta efter en timmes knådande.

Och är fortfarande borta. Har sovit BRA i natt. Bara varit upp en enda gång. Det har inte hänt på veckor, månader.....

Och jag har haft mer eller mindre konstant ont och jobbigt länge nu.


Jag fick tips om denna kvinna av en annan svenska härnere och i samband med att jag bokade tid hos henne skrev jag också - i mailet - att jag hade kronisk uretrit sedan 20 år.

Det visade sig att hon ägnat TIMMAR åt att göra research om uretrit innan jag skulle komma. Bl a hade hon hittat min websida (uretrit.se) utan att veta att det var mig hon skulle träffa. Lite kul!


Men - hon hade också hittat en hel del annat. Bl a en artikel om C-vitaminets  betydelse för olika sjukdomar. Här kommer ett utklipp ur den artikeln - som riktar sig till  oss:


Rous [41] has found that just 3 gm daily, by mouth, for four days will completely relieve all symptoms of urethritis. He believes that the urethral irritation is caused by phosphatic crystals formed in the urine because of insufficient acidity. Ascorbic acid, in this case, acidified the urine enough to force the crystals back into solution. The neglected chronic cystitis which is the rule with ammonical decomposition in the bladder, most always associated with marked alkalinity of the freshly voided urine, will cease to be a clinical entity once people take at least 10 gm vitamin C every day. This will also eliminate the backwash type pyelitis so debilitating, especially in women of childbearing age.


Här är länken till hela artikeln: 

http://www.vitamincfoundation.org/mega_1_1.html


Ska jag vara ärlig så har jag inte kastat mig iväg till någon butik och inhandlat stora mängder C-vitamin. Inte än. Men visst är det intressant.....


Däremot har jag bokat en ny tid hos henna nästa vecka........




Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards