Direktlänk till inlägg 27 maj 2016

Fredag 27 maj 2016

Av Birgitta - 27 maj 2016 08:24

Idag är det dags för golftävling igen.

Förstår inte varför jag om igen utsätter mig för något som jag egentligen tycker är jobbigt - att tävla....

Spela golf älskar jag, men det här tävlandet....

Idag är det som tur är singeltävling, dvs jag spelar bara för mig själv. Ingen mer än jag blir lidande om jag spelar dåligt.


Förra helgen var jag med i en lagtävling. Vi var TRE lag, med 10 personer i varje lag. Ett lag var det bara svenskar i, ett lag bara portugiser och ett lag övriga nationaliteter. Alla från samma golfklubb.  Och så spelade man matchspel mot varandra. Jag hade en dålig dag (golfmässigt) och förlorade båda mina matcher och det kändes så trist eftersom det påverkade hela lagets resultat.

Om jag förlorar när jag spelar själv gör inget - men när andra är beroende av hur jag spelar - då känns det pyrt.

Framförallt när man inte spelar bra. Och jag kan inte ens skylla på uretriten för den skötte sig bra och höll sig undan.

Å andra sidan - någon måste ju förlora för att en annan ska kunna vinna. Så är det ju.


Så - nu ska jag bita ihop, glömma att det är täving, spela för att det är kul, försöka göra mitt bästa, tänka på: raka armar, titta på bollen, slå igenom ordentligt, osv osv. Så får det bli som det blir.

Tyvärr verkar vädret bli sämre igen, risk för regn i eftermiddag, men det är det heller inget att göra något  åt.

Kroppen mår halvbra - får se hur det hela utvecklar sig.


Jag har ju skrivit lite om mitt målande och mina tavlor. För några veckor startade jag en blogg till, denna gång  med fokus just på mitt måleri. Kika gärna in där också: www.bibekonst.bloggplatsen.se



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards