Direktlänk till inlägg 25 maj 2016

Onsdag 25 maj 2016

Av Birgitta - 25 maj 2016 08:54

Hälsan tiger still - heter det ju.....

Har inte skrivit något här på länge och det beror nog delvis på att jag faktiskt mått ganska bra den senaste veckan.

Zonterapin som jag skrev att jag skulle få samma dag som mitt senaste inlägg blev dock en besvikelse.


Jag hade rejält ont, så ont så jag knappt ville röra mig, och sa åt henne när hon kom (en ung 'behaglig' kvinna - inget fel på henne) att hon måste ta i ordentligt. Men det gjorde hon inte....

Precis som min vanliga zonterapeut A jobbade hon en timme och gick igenom hela foten - men jag kände det knappt. Jag vill verkligen att det ska kännas ordentligt.

Henne kommer jag inte att anlita igen.

Däremot försöker jag att själv trycka på den punkt mitt under hålfoten som är kopplad till njurar och urinvägar, ex när jag sitter och tittar på TV.


Men - om det nu beror på den milda zonterapin eller något annat - uretriten har legat lågt sedan dess....  

Det kan också bero på ingefäran.   Emellanåt struntar jag i den färskrivna ingefäran - har bara druckit teet. Och haft ont, ont, ont....

Men nu har jag i över en vecka skärpt mig och gjort en halvliters flaska om dagen. Vatten, en färskpressad citron och en ganska stor bit färskriven ingefära.

Har med mig denna flaska överallt: golfbanan, målargaraget, MahJongspelet, SWEAs styrelsemöte. Och jag upplever samma sak som när jag började med ingefäran för några månader sedan: svaga aningar av uretriten - men det bryter inte ut. Inga vassa taggar i urinröret. Inga kramper. Bara ett eller två toabesök/natt. Så skönt.

Så nu kommer jag att släpa med mig citronpress och rivjärn överallt. Citroner och ingefära också - om jag inte tror att det går att få tag på.

Nästa vecka t ex - då ska vi till Azorerna några dagar. Medicinväskan får sällskap av ingefärapåsen....


En av dom som jag spelar MahJong med har en trädgård med citronträd och hon brukar ha med sig en kasse full med citroner. Och eftersom jag gör av med minst en om dagen plockade jag på mig några nu i måndags.

Hennes träd är helt obesprutat och det är fascinerande vilka former en citron kan få.  

En av dom på bilden är INTE från hennes träd:

 

 
 
Ingegerd

Ingegerd

27 maj 2016 06:50

Va tråkigt att du inte fick nån effekt av zonterapin..för många år sen när jag hade "vanliga" urinvägsinfektioner..och jag blev bra =) Nu har jag fått healing och nya frön i öronen. Fick jäkligt ont i måndags eftermiddag efter fröna blivit insatta (igen) Fa..tänkte jag men då tryckte jag ordentligt på dom och smärtan försvann. Nu har jag inte känt nåt på tre veckor. Första gången jag var där kände hon när hon healade att det var dåligt i urinvägar och blåsa. Nu i måndags var det mindre aktivitet. Jag tror på det här det kan kanske vara värt att prova för din del. Roliga citroner =)

http://www.ninni.blogg.se

Birgitta

27 maj 2016 08:23

Zonterapi tror jag på - kommer jag att fortsätta med, men med annan terapeut. Min 'vanliga' kommer tillbaka i höst. Och i Rättvik, där jag kommer att vara några veckor i sommar finns det en som är bra. Hon har också satt frön i öronen på mig - men det gjorde ingen större nytta på mig.
Men - vi är ju olika och kan respondera olika på de behandlingar vi får.
Bra att det hjälper dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards