Alla inlägg den 19 april 2016

Av Birgitta - 19 april 2016 16:03

Nu har jag varit i Sthlm i fem dagar, kom hem i går kväll. Och samma sak hände som förra gången jag var i Sthlm - uretrit-skovet kom farande på tredje dagen.

Riktigt illa blev det denna gång.

Jag hade en bokad tid hos min urolog den första dagen men då mådde jag så bra så vi tyckte inte det fanns någon anedning att ge mig någon behandling.

Men som sagt - några dagar senare drog helvetet igång. Och denna gång blev det verkligen ett helvete.

I lördags kväll startade jag en Betapred-kur, men det dröjde ända till i går eftermiddag när jag satt på flyget hem innan smärtorna försvann. Good enough att slippa smärtor. Dom jobbiga trängningarna var kvar - och är kvar. Men dom går att leva med. Man blir lite begränsad, men hellre det än konstanta smärtor.

Men idag, vid 10:30-tiden när jag trodde att det värsta var över - slog kramperna till. Out of the blue, som så många gånger förr.

Jag var inte ens hemma utan i målargaraget, tillsammans med några andra som inte har en aning om hur dålig jag kan bli ibland.

Nu fick dom se det........

När ett 4 cm långt urinrör får för sig att ohämmat, okontrollerbart KRAMPA - då vill man bara dö!!!!

Det slutade med att hon som driver målarverkstan skjutsade hem mig.


Efter någon timme var det värsta över, men säg den glädje som varar. För en stund sedan kom en ny omgång. Inte fullt lika illa, men tillräckligt för att jag satt jag på köksgolvet och kved i 15 minuter. Oförmögen att röra mig överhuvudtaget.

Jag har skrivit om detta tidigare - men det tål att upprepas: dessa smärtor är inte humana!!!   Ingen ska behöva ha så ont, ens för EN minut.

Det värsta är att det finns inget som hjälper mot denna smärta. Jag har t o m prövat morfin. Det enda som hände var att jag kräktes som en gris i flera timmar..... (vet inte om grisar kräks, men ni förstår vad jag menar....)

Hade jag varit en hund hade dom tagit livet av mig av ren barmhärtighet.

Som människa måste jag härda ut.


En annan sak jag skrivit tidigare är att jag inte ska låta den här skiten vinna över mig. Men vissa dagar - som idag - då är det nära att jag ger upp.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards