Alla inlägg den 2 april 2016

Av Birgitta - 2 april 2016 09:19

Idag är det golftävling. Och genommulet. Hoppas, hoppas att det inte börjar regna.  Hur mycket jag än älskar att spela golf så finns det en gräns - och den går vid regn.

Spela golf i regn är INTE roligt!  Allt blir blött.  Jag är välutrustad  - i bagen finns GoreTex-kläder, GoreTex-sydväst, paraply och min golfbag är dessutom regntät. men det hjälper inte. Det är inte kul att spela i regn.

Håller alla tummar för uppehållsväder idag.


Uretriten sköter sig ganska bra. Jag kommer att klara att promenera dom fyra - fem timmar det tar. Det finns toaletter utmed banan - plus rejäla busksnår på några ställen.   Så om jag spelar dåligt kan jag inte skylla på min sjukdom.


En av huvudanledningarna för M och mig att flytta hit var just att kunna spela golf året om. Min uretrit och M´s dåliga rygg gillar inte vinterkylan hemma i Sverige längre, men jag spelar inte BARA golf.

För några dagar sedan var det en av de andra svenskor som bor här som ordnade en kurs i blomsterarrangemang. I tre timmar var vi ca 10 tanter/damer/kvinnor (vad man nu ska kalla oss 55/60-plussare) som jobbade med blommor i alla möjliga former och färger. Urkul. Här kommer en av mina skapelser:

 

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards