Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Natten till lördag - 29 mars 2014

Av Birgitta - 29 mars 2014 04:47

Klockan är 3:47 här i Cascais. Jag har varit vaken drygt en timme. För ca 30 minuter sedan plockade jag fram värmedynan och för 3 minuter sedan gav jag upp försöken att somna. Det gör helt enkelt för ont. Nu har jag stoppat i mig några värktabletter. Det är inte alltid dom gör nytta, men jag vill inte stara upp en Betapred-kur än - om det inte är alldeles nödvändigt. Det är bara 1½ vecka sedan förra kuren och jag vill att det ska gå minst två veckor mellan dom omgångarna. Men får jag inte bukt med det här på något annat sätt så är det bara att bita i det sura äpplet......


Jag är lite ledsen för det känns som att mitt fantastiska uretrit-fria liv, som jag var så glad åt i januari och februari, sakta håller på att försvinna. Mina skov kommer tätare och tätare igen. Inte bra! Vad beror detta på, månntro??


Jag äter ju mina piller, petar in Vagifem två gånger i veckan, får min zonterapi en gång i veckan, sprayar magnesiumolja på magen varje kväll. Och oljan gör nog fortfarande nytta för inga kramper än så länge i alla fall. Bara smärta. Kraftig smärta. Smärta som gör att jag inte kan sova och knappt gå. Inte kul!


Undrar om det kan vara Uracysten som jag fick fem doser av i november och december som trots allt gjorde nytta. Under hela den behandlingsperioden var jag ju jättedålig men kanske bidrog det trots allt till att jag blev så bra som jag var i början av året. Är det dags för en dos till??   Jag har ju en dos kvar. Tog inte den sista eftersom jag var så dålig och hade så ont så dels ville jag inte att någon stoppade in en kateter i mitt urinrör, dels trodde jag inte att dom fem doser jag fått gjort någon nytta eftersom jag var så dålig i november och december. Vem vet?

Jag vet bara att just nu är livet jobbigt igen.......

Skit är bara förnamnet......

 
 
Ingen bild

Kristina

30 mars 2014 21:22

Just det! När man behandlar någon organ, alltid först blivit försämring, sen förbättring. Det brukar säga läkarna i Ukraina. Därför när du skrev om förbättring förstod jag att det beror på urocyst och inte pga zonterapi. Själv samlar nu pengar för urocyst. Och när du fick förbättring skulle du försätta med en installation per månad det stor i instruktion under hela året.

Birgitta

25 april 2014 08:10

Precis - men jag fick dålig info om detta från början. Nu är jag igång igen.... Men dyrt är det!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards