Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Birgitta - 4 mars 2014 17:28

Nu är det flera veckor sedan jag skrev något här - och det beror helt enkelt på att jag mår så pass bra så jag glömmer bort min blogg!!

Mår på det stora hela riktigt, riktigt bra. Har inte rört Betapred-burken sedan det förra skovet och det är snart tre veckor sedan. Jag får känningar ibland, senast nu i går kväll och i natt och blev faktiskt orolig denna gång. Smärtan bara kom, som en raketsmäll, vid ett toabesök, och ville inte släppa. Natten var den mest toatäta jag haft på väldigt länge, jag var säkert uppe en gång i timmen hela natten och i morse funderade jag på om det trots allt inte var dags för lite kortison igen. Ont, ont, ont. Någonstans kring 3-4 på min skala. Men jag bet ihop och nu i eftermiddag är det nästan helt borta. Inte helt, helt - men nästan helt. Så det går åt rätt håll!! 

Och framförallt - fortfarande inga kramper. Inte en kramp sedan nyårsafton!!

Fortsätter att spraya min mage med magnesiumoljan varje kväll och är säker på att det är en starkt bidragande orsak till att mina kramper är borta.  Ett stort TACK till min väninna L här nere i Cascais som tipsade om denna magnesiumolja!!


Fortsätter också med mina zonterapi behandlingar. En gång i veckan. Underbart!!   Jag ligger i en fantastiskt skön stol, lyssnar på vacker musik, blundar, blir knådad på hela fötterna av en annan väninna (A) - och känner mig som en ny människa efter en timme.


Äter fortfarande mina Arcoxia och Xatral OD - vågar inte sluta....


Och jag blir så fruktansvärt upprörd när jag tänker på hur många som drabbas av denna hemska uretrit och hamnar hos läkare som säger att 'det inte finns något att göra'!!!! Det finns massor att göra för att lindra både smärta, trängningar och kramper. Bota vet jag inte - men definitivt lindra, så man kan leva normalt. Röra sig obehindrat. Sova utan att gå på toa en gång i timmen - eller oftare.

Ibland önskar jag att ALLA läkare fick känna på ett ordentligt uretritskov under ett dygn. Då kanske dom skulle förstå att det inte är inbillning. Förstå hur hemskt det är att ha ont i sin urinblåsa, att hela, hela tiden känna sig toanödig, att knappt kunna gå för att urinröret krampar.....

Tänk om jag hade ett trollspö!!!!


Och - på tisdagarna målar jag!! Känner mig så priviligierad som fått denna möjlighet. Njuter av varenda sekund i 'målar-garaget'. Här är mitt senaste 'verk' - äpplet:

 





Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards