Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Birgitta - 9 februari 2014 19:40

Konsten att två gånger inom 30 minuter bli fullständigt sjöblöta - den kan vi, M och jag.

Det blåser här nere. Stefanie - eller något i den stilen - har drabbat oss, med över 30 sekundmeter och varning att vara utomhus nu i kväll. Med andra ord - det blåser något så in i bängen.......

Och för ca två timmar sedan fick jag för mig att jag ville gå ner till havet och ta kort på dom mäktiga vågorna som slår in över land. Det tar ca 5 minuter att gå dit. Efter halva vägen började det STÖRTREGNA - och ingen av oss hade något paraply. Det var bara att vända om och gå hem igen. Fullständigt genomsura hann vi bli på den lilla sträckan. Så - på med torra kläder.

Men - mina kort skulle jag ha så den här gången tog vi bilen (regnandet hade upphört, men man vet aldrig här nere). Körde ända ner till havet och hittade en parkeringsplats.Vi var inte dom enda som ville njuta av dom häftiga vågorna. Och vågorna sköljde verkligen in över land. Längre in över land än jag trodde. Över oss!!! Så istället för att bli sjöblöta av regnet blev vi nu formligen dränkta av salta vågor. Och inga kort blev det tagna. Var alldeles för blött för det, men häftigt var det!!!


Vi åt vår söndagslunch på en liten restaurang precis vid havet tidigare idag - och redan då blåste det ganska bra:

 



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards