Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

Söndag - 12 januari 2014

Av Birgitta - 12 januari 2014 09:25

Igår började jag ana lite molvärk i underlivet - och idag också, men inte värre än att det går att leva med.

Annars har hela veckan varit fantastiskt, underbar smärt - och krampfri.

Nu hoppas jag att den molvärk jag kan ana inte är början på något värre - utan bara en liten påminnelse om att jag inte ska gå omkring och tro att jag blivit frisk!!

Får väl se hur det hela utvecklar sig.

Jag glömde berätta att jag faktiskt vågade testa Glytrinet på Nyårsaftonen.....

Jag hade ju fruktansvärda kramper den morgonen - värsta någonsin faktiskt (och det vill inte säga lite....) och när jag efter 10 minuters vrålande och gråtande kunde röra mig igen bestämde jag mig för att testa. Jag satte mig på köksgolvet och sprayade en gång under tungan. Det står i instruktionerna att man ska sitta ner - och resa sig långsamt för annars kan man svimma!!!!

Kramperna sjönk verkligen undan och höll sig borta hela dagen. Sent på kvällen kom dom dock tillbaka och då gjorde jag om proceduren.

Och - sedan dess har jag inte haft en enda krampkänning!!!!

Om det beror på glytrinet eller inte har jag ingen aning om - men så bra som jag mått dessa två första veckor i januari har jag inte mått på länge.


Igår hade vi en helt underbar dag vädermässigt. Svensk sommar!!!   Klarblå himmel och vindstilla. Men  nu har ett regnväder dragit in och prognosen för hela veckan ser riktigt blöt ut. Det är vinter i Portugal!!

Bra med lite regn för då kommer svamparna upp. Rödgul trumpetsvamp brukar det finnas gott om uppe i Sintra.

Men trist eftersom jag på tisdag ska spela en golftävling tillsammans med seniorkvinnorna (och dom är riktigt duktiga...). Det kommer nog inte att vara kallt - men allt blir så blött när det regnar: skor, handskar, klubbgreppen...... Och otympligt blir det att röra sig med regnjacka och regnbyxor utanpå dom vanliga kläderna.

Dessutom blir själva banan blöt - så man får ingen extra rull på bollen  - och det kan jag behöva....   Men - det är bara att gilla läget.....

Hoppas bara att uretriten inte växer till sig så att jag dessutom har smärtan att tampas med. Då kan tisdagen bli riktigt jobbig.  Får känna efter idag hur det hela utvecklar sig. Går det åt fel håll - dvs blir värre - så får jag väl dra igång en Betapred-kur.

Ibland undrar jag om jag är riktigt klok som har anmält mig till alla dessa olika golfsammanhang tillsammans med en massa människor som inte har en aning om hur dåligt jag kan må ibland. Men det är mitt sätt att inte ge upp......


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards