Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

Söndag - 5 januari 2014 - Trettondagsafton

Av Birgitta - 5 januari 2014 10:26

Är inne på min fjärde helt uretrit-fria dag i rad. Vågar knappt känna efter av rädsla att väcka den björn som sover. Efter den frukansvärda december där jag hade ont mer eller mindre, ofta mer, vareviga dag känns det som att jag hamnat i himmelriket. Får nästan nypa mig lite.

Egentligen är det ju fullständigt galet. Att man kan vara så lycklig över något som borde vara en självklarhet - smärtfrihet!!

Men idag har jag absolut inga problem att gå och dessutom ser vi äntligen solen efter flera dagars idogt regnande - så det måste bara bli ett besök på golfbanan.....

Jag måste ju träna inför alla tävlingar jag håller på att anmäla mig till - eller hur     


Att sedan golf är det roligaste jag vet att ägna mig åt - det vet ni ju redan........


Annars börjar det märkas att helgerna är över och vårens aktiviteter börjar planeras in. Det är fascinerande så mycket det finns att pyssla med och att engagera sig i här nere. Dels ska vi sätta i gång med våra portugisiska lektioner igen, dels ska jag börja jobba med SWEA Lissabons websida, plus att jag är revisor för SWEA Lissabon. Det finns en organisation som heter IWP (International Women in Portugal) som ägnar sig åt en massa olika aktiviteter - bl a ska jag börja lära mig bridge i deras regi. Bridge lär ju vara bra för att hålla hjärnan igång.

För att inte tala om alla olika golfsammanhang jag är med i: Oitavos Dunes (den bana jag är medlem i), Burners ('tjej/dam'-gruppen som spelar en gång i veckan), PINGS (Portugal Iberlant NATO Golf Society - bildades ursprungligen för folk som jobbade inom NATO men är nu öppen för alla, spelar ca 1 gång/månad) och sist men inte minst APSGS (Associated Portugal Senior Golfe Senhoras - organiserar tävlingar ca 1 gång/månad).


Ujujuj - det gäller att hålla sig frisk!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards