Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

Måndag morgon - 21 oktober 2013

Av Birgitta - 21 oktober 2013 06:49

Igår sprack det!! Det räckte inte med Nurofen längre för att stoppa ett uretritskov så nu är det Betapred som gäller igen. Men det hann ju gå 14 dagar sedan förra omgången och det känns bra.

Däremot kom detta skov väldigt olämpligt. Vi har fem vänner från Sverige på besök och M har fixat ett gediget program med guidade turer både inne i själva Lissabon och upp till Sintra.

Och som jag mår just nu - även om det är bättre än i går kväll när kramperna rev i kroppen så jag knappt kunde röra mig - så vet jag inte om jag klarar att sätta mig i en bil och bli körd runt utan att veta var nästa toalett finns, med smärtor som gör mig på dåligt humör och dessutom tillsammans med vänner som inte har en aning om mina problem. En sanning med viss modifikation - hälften vet och den andra hälften vet inget - och jag känner inte för att dra hela min story igen.


I går kväll längtade jag verkligen efter ett dundermedel mot kramper. Hela dagen var smärtfylld, men dom riktigt hemska kramperna kom just när vi hämtat alla på flygplatsen och jag skulle börja fixa lite kvällsmat åt oss. Inte kul när man knappt kan stå upp  - och dessutom inte vill visa hur ont man har.  Fick också ytterligare ett tydligt exempel på vad denna uretrit innebär vad gäller besök på toa. Jag behövde gå fem gånger under kvällen - ingen av de andra gick en enda gång.....   Sådan var även jag i en forntid.....


Apropå kramper så har jag en fundering, eller snarare fråga. Mina urinrörskramper har blivit värre de senaste månaderna, samtidigt händer det allt oftare att mina tår och fingrar krampar. Hände exempelvis igår med ringfingret på ena handen och långfingret på den andra. Helt plötsligt spretar dom helt okontrollerat - och självklart gör det ont.....

Så min fråga är: varför krampar fingrar, tår, urinrör?? Har jag någon brist?? Någon mineral eller annat ämne som jag bör tillföra?

Jag har försökt googla lite men inte blivit klokare. Kanske någon som vet????


 
 
Fanny

Fanny

21 oktober 2013 10:28

Det jag har fått höra är att uretritare med krampproblem har en naturligt lägre kramptröskel ibland. Alltså, att vi lättare får kramper överhuvudtaget än andra.
Stress kan ge en kramper/darrningar, så det kanske beror på det?
Det är bara en teori!

http://urinrorskatarr.blogg.se

Birgitta

22 oktober 2013 09:30

Hej Fanny!
Att jag har en 'låg' kramptröskel (visste inte ens att det ordet fanns) kan nog stämma. Händer ofta att jag vaknar mitt i natten av att ena vaden krampar så kraftigt att M måste jobba med mitt ben innan det släpper.
Men stress vet jag inte om det är i mitt fall - i alla fall inte nuförtiden. Jag lever ju ett stilla pensionärsliv....
Men om kramperna beror på någon brist i kroppen så kanske denna brist också är inblandad i uretriten?? Bara en tanke.....

 
Ingen bild

Sanna

25 oktober 2013 10:43

Av någon konstig anledning så hjälper det för mig att hålla fötterna varma. Använd en vetepåse och vira runt fötterna. Det måste finnas någon koppling och tänkte på det du skrev om kramper. Vetepåsen sätter jag mig också på för att lindra spänningarna när jag har ont. Den har hjälpt mig jättemycket.

Birgitta

29 oktober 2013 08:38

Jag har hört fler som säger samma sak - att kalla fötter gör att uretriten slår till. Jag har varma gosiga tofflor som jag lullar runt i här hemma.
Och så har jag en värmedyna som jag sitter på - ungefär som din vetepåse. Och det lindrar. När jag är mitt inne i ett skov sover jag ofta med värmedynan på magen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards