Direktlänk till inlägg 19 oktober 2013

Lördag - 19 oktober 2013

Av Birgitta - 19 oktober 2013 08:51

Jag fortsätter med mina Nurofen (Ipren)-kurer. Tog en omgång igår. Och uretriten håller sig hyfsat lugn. Jag känner den - men på en klart uthärdlig nivå. Självklart skulle jag önska att den var helt och hållet borta - och det skulle troligen Betapreden fixa, i alla fall för några dagar - men visst måste det väl vara bättre att äta lite Nurofen än att äta Betapred??

På min smärtskala 1 - 10 håller jag mig nu på en etta eller tvåa. Och det går att leva och fungera med.


Jag har funderat på varför Ibuprofenet - som är den verkande substansen i Nurofen och Ipren - lyckas hålla uretriten dämpad när riktigt starka värktabletter inte lyckades med det. Den enda orsak jag kan se är att när jag testade Tradolan och Citodon osv då åt jag INTE Arcoxia!!

Kanske är det så att med Arcoxia i botten så räcker det med Ibuprofenets antinflammatoriska effekt för att hålla uretriten lugn?


Jag har inte pratat med min läkare om detta ännu, ska träffa henne när jag reser hem till Sverige om en månad. Hon uppmanar mig att ta två brus-Alvedon när jag blir dålig - men det har inte alls samma effekt som denna Ibuprofen.


I morgon kommer ett helt gäng av vänner från Sverige för att hälsa på oss. En ska bo hos oss - dom andra på ett litet hotell i närheten. Ska bli kul, men dom har verkligen otur med vädret. Vi har haft fint hela veckan, men nu är prognosen regn, regn, regn - tills dagen efter att dom åker hem. Då kommer solen tillbaka. Är inte det typiskt?!!

Igår gjorde vi i alla fall lite research på ställen dit vi skulle kunna ta våra vänner och hittade ett märkligt ställe uppe i Sintrabergen. Ett väldigt utsmyckat litet palats med en fantastisk utsikt. Men troligen helt insvept i dimma när regnmolnen lägger sig över bergen.......

   

 
 
Maria

Maria

24 oktober 2013 00:38

Jag har provat alvedon brus men känner ingen verkan som du oxå skrev, något som dock fungerar för mig är två treo brus mot svedan (eldklotet i underlivet)...jag har haft mina besvär i nära två år nu och haft olika symptom men just nu är eldklotet i underlivet det värsta, krampar ibland så att smärtan sträcker sig ner i tårna!

Jag har startat en blogg om hur min vardag är, jag har även fått candida albiacans av alla mina antibiotika kurer, vestibulit liknande symptom och har lite olika tips på hur man kan minska sina smärtor men har inte lyckats komma i kontakt med några kvinnor med samma besvär, kanske har du kontakt med några så vi kan dela erfarenheter?

Tack för en bra blogg och hemsida samt forum! Som ger mycket information och att man inte känner sig ensam i detta!

http://mitt-liv-med-uretrit.bloggplatsen.se

Birgitta

29 oktober 2013 08:47

Det verkar som att olika läkemedel fungerar olika bra på oss. Man får testa sig fram och vara glad när man hittar något som hjälper.
Min största önskan är att något av allt man stoppar i sig skulle ta död på eländet helt och hållet - men det är nog en önskedröm....

Bra att du bloggar. Jag tror att den här sjukdomen är vanligare än vad läkarkåren tror. Kanske kan vi hjälpas åt att väcka ett intresse för att forska lite!!

Jag har inte så mycket direktkontakt med andra kvinnor - den största dialogen sker på forumet. Just nu är det lite struligt att registrera sig men skicka mig ett mail med det användarnamn du vill ha så lägger jag upp dig där. Då kan du börja skriva inlägg, skapa nya trådar och få en dialog med andra kvinnor.
Det är nästan alltid någon inne på forumet - så det är välbesökt!
Mailadressen: kontakt@uretrit.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards