Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Birgitta - 17 oktober 2013 08:45

Nu har dotter och barnbarn varit här och hälsat på - och det var fantastiskt roligt. Vi hade dessutom sådan tur med vädret att vi fick en strålande dag nere på stranden där dom kunde gräva i sanden och t o m bada i havet.

Extra roligt var det för min kropp var rätt OK så jag klarade av att hänga med i deras tempo, för det är ju full fart hela tiden. Inte en lugn stund. Inte en chans att sitta ner vid datorn i lugn och ro och skriva lite i bloggen....


Men min kropp har förvånat mig lite den senaste veckan.


Jag har ju berättat om hur ett skov vanligen börjar - med en molvärk i underlivet (eldklotet) som kan vara av varierande styrka.

För länge sedan försökte jag möta denna molvärk med vanliga värktabletter och senare med starka värktabletter. Tradolan och Citodon är sådant som jag testat - utan att märka någon lindring. Eller också har jag väntat så länge med att ta dom att smärtan redan hunnit bli för stark.


Under september och början av oktober kom mina skov så tätt så jag började bli riktigt bekymrad - och ordentligt less på denna skit som invaderat min kropp.

Men nu tror jag att jag hittat en enkel lösning - om den  nu håller mer än en vecka.


Mitt förra elaka skov pågick den 4 och 5 oktober - då åt jag i vanlig ordning min Betapred-kur.

Var helt symptomfri i TRE dagar - sedan vaknade jag med den välbekanta molvärken igen. 

Dags för Betapred - igen??? Så snart!!!   

Aldrig i livet - tänkte jag - det måste finnas annat sätt att bli av med smärtan (förutom morfinpillren vi hittade här hemma - dom får bli mitt absolut sista alternativ).

Och nu testade jag en ny variant.

I skåpet här hemma hittade jag en ask NUROFEN 200 mg, som innehåller Ibuprofen och antagligen är samma sak som IPREN 200 mg.  Så jag tog två kapslar, har jag aldrig gjort förr, brukar bara ta en. Efter ca en timme sjönk faktiskt smärtan undan. Inte helt - men tillräckligt för att jag skulle kunna fungera normalt.   

På eftermiddagen kröp smärtan fram igen - så jag tog två  nya kapslar.

Och så har jag hållit på nu i snart en vecka. Alla dagar - utom idag faktiskt (kors i taket) - har det molande eldklotet på en nivå 3/4 suttit i underlivet när jag vaknar, och jag har lyckats dämpa det med två kapslar NUROFEN. Ibland har jag fått ta kapslarna flera gånger om dagen, ibland bara på morgonen.

Och - det bästa av allt - inga kramper, inga trängningar (mer än mina normala toabesök varannan timme).


Så här sitter jag och är lite förundrad!! Har jag hittat ett nytt sätt att stoppa mina skov??  Eller har dessa eldklot inte varit föraningar om riktiga skov utan något annat??    Hur länge kan man äta två kapslar NUROFEN utan att kroppen tar stryk? Förmodligen längre än alla andra piller jag stoppar i mig.


Nu ska det bli intressant  - i alla fall för mig    - att se hur länge det dröjer innan ett 'riktigt' skov dyker upp.


Idag ska jag njuta av en promenad på golfbanan tillsammans med nyfunna vänner härnere - i morgon kommer regnet och det ser ut att stanna hela nästa vecka så då blir det ingen golf.......



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards