Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Birgitta - 9 oktober 2013 07:46

Idag är jag lite ledsen igen. Vaknar med mitt brinnande eldklot - och det är bara TRE dagar sedan jag avslutade förra Betapred-omgången. Inte bra!  Undrar om jag ätit något olämpligt som triggar igång smärtan så snart igen?


Extra ledsen eftersom jag idag ska påbörja en ny aktivitiet här nere, och att göra det med en smärtande kropp blir mindre kul.

Jag är ju en rastlös själ och hur mycket jag än älskar mina golfrundor måste jag göra något annat också så jag har anmält mig att jobba som volontär på Svenska Skolan - en halv dag i veckan. Och idag ska jag dit för första gången för att träffa dom.  Hade väldigt gärna sluppit ha ont just precis idag......


Men  igår hade jag inte ont och då passade vi på att göra en liten utflykt i det vackra vädret. Från vårt köksfönster ser vi bort mot Sintra - en liten bergskedja nordväst om Lissabon - och högst upp på en liten topp ser man någon form av byggnad som jag har varit nyfiken på. Det visade sig vara ett gammalt kapell - eller kloster - som först byggdes på  1200-talet. Den nuvarande byggnaden är från 1700-talet. Ser ganska trist ut från utsidan men på insidan lär där finnas vackra målningar. Ganska ofta ser vi tjocka molm över Sintra och då kan jag tänka mig att det är riktigt blött och kallt däruppe, men igår var det helt underbart med en strålande utsikt ner mot Guincho-stranden som är ett populärt surfställe.

   

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards