Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Birgitta - 3 oktober 2013 09:08

Äntligen, äntligen ser vi solen igen efter att ha levt inne i en våt, klibbande dimma i flera dagar.

Och uretriten fortsätter att hålla sig lugn - peppar, peppar.

Så idag blir det golf igen - det gäller att passa på så länge förutsättningarna är så bra som dom är idag.


Jag har ju en liten vurm för svart-vita kossor - det kan ni inte missat om ni följt denna blogg. Kommer knappt ihåg hur det hela startade, men M räknade en gång - när vi fortfarande bodde i villan i Bromma Kyrka - att det fanns fler än 150 i huset. Från början bodde dom bara i köket, men sedan spred dom sig till andra rum också.

När villan såldes gjorde jag mig av med många och nu när även lägenheten är såld så är dom ännu färre. Jag körde till Erikshjälpen i Spånga med två flyttlådor fulla med kossor. Lite ont gjorde det faktiskt......

Men - några har fått följa med hit till Cascais, och jag har ju redan börjat fylla på förrådet här nere.

Jag dras till dom av någon märklig anledning. Blir glad av dom. Den senaste jag köpte var ju den som sitter på kylskåpet och dinglar med benen. Innan dess var det en dörrmatta.

Men - jag är inte värst.

Norr om Rättvik - åt Furudal till - finns det en kvinna som skapat ett museum av sina kossor. Kika in här:

http://www.kokullamuseum.se/


Här är min fina dörrmatta:

 


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards