Direktlänk till inlägg 1 oktober 2013

Tisdag -1 oktober 2013

Av Birgitta - 1 oktober 2013 08:07

Nu är det fem dagar sedan det förra elaka skovet gav sig av. Fem dagar av total uretrit-frihet. Dvs inga smärtor, inga kramper, inga trängningar. Det ska bli riktigt intressant se hur länge detta fantastiska tillstånd varar.

Det jag tycker är märkligt är den enorma skillnaden i hur min kropp uppför sig.

Befinner jag mig verkligen i samma kropp som för knappt en vecka sedan revs av sådana smärtor att jag inte kunde röra mig??  När jag satt på toa en gång i halvtimmen för att försöka åstadkomma lite lindring??


Nu när jag är så här bra är det hel plötsligt ombytta roller här hemma!! Nu är det M som måste stanna vid en bensinmacck för att gå på toa - och jag bara sitter där helt lugnt och känner absolut inget behov - fast det gått fyra timmar sedan jag senast var på toa. Och att gå en golfrunda på fyra timmar är inga som helst problem.


Fast de har inte blivit så många golfrundor nu på slutet. Från att ha njutit av strålande sol och 30 grader har vi de senaste dagarna levt inne i ett dimmoln. Igår var dimman så tät så det kändes som Lutzen - eller London-fog. Om man mot förmodan tar sig till golfbanan så är risken stor att man slår bort en massa bollar, inte en chans se vart dom tar vägen. Dålig tajming av min uretrit kan man tycka. Att må så bra när vädret är dåligt och man bara sitter inne i alla fall. Tyvärr är det ju inte jag som bestämmer - varken över vädret eller uretriten.

Det får bli lite shopping istället - inte helt fel det heller. På andra sidan Lissabon finns en enormt stor Outlet som det är lite kul att vandra runt i. Dessutom finns i Lissabon flera stora gallerior som är bra att gå i när det regnar. Plus många intressanta museum.

Det går absolut ingen nöd på oss härnere......


- och rosorna står forttfarande!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards