Alla inlägg den 26 september 2013

Av Birgitta - 26 september 2013 07:29

Äntligen kan jag sitta här utan den skärande smärtan i underlivet!! Hoppas det är över för denna gång nu,

och att jag får vara bra länge, länge.


Gårdagen blev lite upp och ner. Efter att jag tidigt på morgonen klagat här i bloggen över mitt elände så sjönk sakta smärta och kramper undan - utan hjälp av starka piller. Kvar var bara irritation och trängningar, men det kan jag leva med. Då kan jag röra mig och bara jag håller mig på platser där det finns toaletter så är allt frid och fröjd.

Efter frukosten drog jag därför iväg på en liten shopping-runda - i gallerior och shoppingcenter finns det gott om bra - och gratis - toaletter här nere, så att shoppa är en säker uretrit-aktivitet.  Barnbarnen kommer snart på besök så jag inhandlade bilkudde, pall till badrummet, osv.

Dagen började med grådis och regn, men framåt eftermiddagen klarnade det upp och vår golfande vän J hörde av sig och undrade om vi ville följa med ut på en runda. Och sådana förslag säger jag aldrig nej till.


Då - just då - slår krampen till med full kraft igen. Out of the blue!!!!


Men - golfa skulle jag och denna gång hyrde jag en bil. Ingen mer självplågarrunda.

Problemet är att vissa av vägarna mellan hålen är belagda med grovt timmer som har rört sig en del, så på vissa håll var det som att köra på en tvättbräda. Gissa hur det känns för ett krampande urinrör!!

Jag fick stå och köra - och längtade efter en sån där ring som man får på BB att sitta på när man blivit sydd i underlivet efter en förlossning (hände mig bara en gång).  Men vi fick en underbar eftermiddag med sol och nästan ingen vind - och trots kramperna lyckades jag spela hyfsat. Kul!!


Dagens bild får bli en kossa. Kunde inte motstå denna när jag hittade henne i en butik igår, så nu sitter hon på vårt kylskåp och dinglar med benen ......   r




Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards