Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

Lördag - 27 oktober 2012

Av Birgitta - 27 oktober 2012 14:22

Hemma igen.

Men usch så kallt det var att kliva ut på Arlanda igår. Det låg t o m snö här och var i norrlägen. Redan i oktober!!!

Det är verkligen i tidigaste laget. Särskilt efter denna kalla sommar. Vill inte ha vinter redan nu. Vill egentligen inte ha vinter alls......

Men - det är bara att plocka fram varma vinterkläderna.

Och vinterskorna.

Och vantar, mössa, halsduk.

För att inte tala om dom varma, varma mameluckerna - från hälsokostbutiken. Nu gäller det att vara rädd om rumpan.

Och härda ut tills det blir vår och sommar igen.


Uretriten har skött sig 'ganska' bra under resan.

På flyget ner blev det lite jobbigt för när vi väl satt fastspända och bara väntade på att sticka iväg blev vi istället stående LÄNGE och väntade och väntade. Det tog nästan en timme innan vi var i luften - och när vi lyft var det ganska skumpigt så dom släckte aldrig skylten med 'bältet'. Och min urinblåsa började göra sig påmind rätt ordentligt - och till slut var jag så desperat så jag tvingades göra det man inte får - traska iväg till toaletten innan dom öppnat den för användning. När alla andra sitter snällt i sina stolar. Och personalen blir arg.... 

Men i sådana stunder skiter jag i vad dom säger. Jag bara MÅSTE få tömma min blåsa. Den här gången hann det gå så långt - för jag försökte verkligen hålla mig - att när jag väl tog  mig till toan så krampade hela systemet så det kom inte en droppe på fem minuter - samtidigt som det gjorde fruktansvärt, vidrigt ont. Inte kul!

Blev lite förvånad - för denna trista erfarenhet har jag inte haft på väldigt länge. Flera år. Trodde att jag kanske skulle slippa det nu när jag ändå för det mesta mår riktigt bra. Men så var alltså icke fallet.

På vägen hem hade jag inte alls dessa problem - och vandringen i Lissabon var ju helt underbar.

Men - det är väl detta som är en av de jobbiga bitarna med uretrit - man vet aldrig hur man kommer att må. När man får en bra dag eller när man får en dålig dag.

Vilket gör allt planerande så svårt.

Och som gör att man helt undviker vissa aktiviteter - just för att man inte vågar riskera att hamna i situationer där man absolut behöver en toalett - men ingen finns i närheten.


En aktivitet som jag väldigt gärna skulle vilja ägna mig åt - men vet att jag aldrig kommer att göra - är att åka på vandringsresor. Det verkar så himla mysigt att traska i alperna - eller några andra berg. Jag har flera vänner som brukar ägna sig åt sådant. Men tänk om uretriten slår till. Buskar att sätta sig bakom kanske man kan hitta, men att vandra med ett smärtande urinrör.......  Tror inte det är så kul. Så det blir inga vandringsresor för mig.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards