Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Birgitta - 14 augusti 2012 05:18

Det är inte första gången jag stiger upp i ottan för att jag inte kan sova.

Men ändå är det en helt annan situation än vad jag är van vid.

Dom gånger jag inte kan sova brukar det bero på att jag vaknat med smärta i urinröret eller urinblåsan.

Så icke idag.

Tvärtom.

Mitt urinrör och min urinblåsa känns helt enkelt inte. Hela mitt underliv känns avslappnat och 'friskt'. Inte hårt, spänt, smärtande eller krampande.

Känns toppenbra helt enkelt.

Men min hals.......

Det känns som att någon drar taggtråd upp och ner i halsen - hela tiden. Näsan är helt igenkorkad så det går inte att andas genom den, svälja går knappt ( under stor smärta) och hosta känns som att mina lungor ska skaka sönder.

Så här dålig har jag inte varit på hur länge som helst.

Jag tog mig till Vårdcentralen igår och lyckades få dom att skriva ut dunderstark hostmedicin åt mig - så att jag skulle kunna sova lite i alla fall. Det har hjälpt lite - men dom 5 ml jag tog vid 9 i går kväll har slutat verka nu - så nu hostar jag så jag skakar igen.

Ny dos är intagen - men det tar väl en stund innan den gör nytta.

Ischaligen!!!!

Och jag som skulle spela min nästa golfmatch idag.

Det är bara att glömma.

Och vädret ser ut att bli riktigt bra.

Det är också bara att glömma.

Jag kommer att ligga på soffan under en filt och vara ynklig hela dagen .......


Någon som har någon bra huskur för att bli av med den täppta näsan???  Så att jag i alla fall kan andas ordentligt. Man ska ju inte spruta in näsdroppar för ofta. Inte bra för näsan - sägs det.....


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards