Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Birgitta - 10 augusti 2012 07:02

Jag fortsätter att få mina små återfall av uretrit.

Dom är inte så stora och inte heller så långvariga som dom varit tidigare under åren - men det verkar som att helt och hållet fri blir jag nog aldrig.

Idag är en sådan uretrit-morgon.

Vaknar av den alltför välbekanta smärtan i underlivet.

Hade en likadan morgon för tre dagar sedan. Då gick smärtan över efter några timmar men i stället fick jag dras med jobbiga trängningar under resten av den dagen.

Sedan har jag haft två i princip helt besvärsfria dagar.

Men jag märker emellanåt att jag fortfarande inte fungerar riktigt som 'vanliga' människor.

I går t ex bestämde vi att vi skulle göra lite olika saker i familjen.

M spelade golf med gubbarna på morgonen, min svärson ville ut och paddla med sin kajak, min dotter tog fyra-åringen på äventyr till Leksand och jag och två-åringen blev avsläppta på golfbanan.

Hon gillar bollar och klubbor, så jag hade lånat några korta klubbor inne i golfshopen.

Vi ägnade drygt en timme åt att slå på rangen och putta på övningsgreenen - fast det blev mest jag som fick slå och putta (med dom korta klubborna!!). Hon plockade bollarna i och ur en hink och sa åt mig vart jag skulle putta.... Men hon var på ett strålande humör. Sedan åt vi lunch, jag fick en kopp kaffe och efter detta satte jag henne i vagnen för att GÅ hem till stugan. En promenad på drygt 1½ timme.

Två-åringen somnade inom tio minuter och jag hade inga som helst problem med att gå. Inga smärtor, men efter en timme var jag så fruktansvärt toanödig .

Och ändå var det sista jag gjorde innan vi lämnade golfklubben att gå på toaletten.


Jag får väl skylla mig själv. Jag vet ju att om jag dricker ett halvt glas vatten och en kopp kaffe så måste jag vänta nästan en timme så att jag hinner bli av med den vätskan - innan jag ger mig ut på äventyr utan en toalett i närheten.

Ibland blir jag så trött på att ha en blåsa som måste tömmas så snart där finns 1 dl i den.


Nåväl - det hela slutade lyckligt. Jag lyckades kämpa mig hem den sista biten.


Nu hoppas jag att dagens lilla uretrit-anfall snart klingar av.......

        

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards