Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Måndag - 6 augusti 2012

Av Birgitta - 6 augusti 2012 07:32

M och jag har ju sedan mitten av mars försökt leva så kolhydratfritt som möjligt. Vilket innebär framförallt inget socker och inget mjöl, potatis, ris, pasta.

När vi någon gång äter lunch ute så ber vi att få 'vad det nu är dom har ' utan potatis, men med lite extra grönsaker.

Fungerar jättebra.

I går t ex: efter en trevlig golfrunda på Leksands golfbana (där jag vann över M!!!) så åt vi lunch på golfrestaurangen. Helstekt fläskkarré, med baconsky och grönsaker. Mums!

Och - som greenfee-gäster kunde vi köpa tre kulor Rättviks-glass till extra pris. Något vi inte kunde motstå till efterrätt.

Det blev tre stora kulor. JÄTTESTORA!!!

Det kändes nästan lite busigt att sitta där i solen och frossa på detta enorma berg av glass.

Jag var klart oroad över hur våra magar skulle klara denna invasion av kolhydrater - men vi har båda överlevt.


Min kropp fortsätter att må bra.


Och solen skiner utanför fönstret.


Har inget alls att klaga på......


 
 
Ingen bild

husara

7 augusti 2012 11:19

Hej!
Det är knappt jag vågar skriva detta, men sedan jag besökte urologen på Tulegatan och fick Arcoxia har jag varit helt besvärfri. Det är nästan ett år sedan och jag lever ett normalt liv med teaterbesök och resor, vilket förut var ett stort och ångestskapande problem. Jag vet att det vore bättre att inte äta medicin varje dag, men jag tar det onda med det goda! Jag är dig djupt tacksam för att du rekommenderade oss att köpa Hemmets journal den där veckan! Du och Catharina har verkligen gett mig ett bättre liv. Tack, Birgitta.
Husara

Birgitta

7 augusti 2012 17:34

Jag håller med dig. Visst vore det bäst slippa äta mediciner, men när nu kroppen konstrar så måste man göra vad man kan för att ändå kunna leva så bra som möjligt. Jag äter också Arcoxia dagligen....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards