Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Birgitta - 15 juli 2012 22:08

Int' vann vi inte....

Men vi kom inte sist heller.

Och inte en droppe regn fick vi på oss.

Men på vägen hem kom skyfallet - så vi hade tur.

Och inte hade jag ont heller.

På det hela taget var det en bra dag på golfbanan.


Däremot har det onda kommit nu på kvällen - i vanlig ordning utan att jag begriper vad jag gjort - eller varför det bara poppar upp igen.

Jobbar just nu på att motarbeta smärtan genom att försöka slappna av i underlivet. Om jag håller mig riktigt stilla så känns det inte så farligt.

Hoppas - hoppas - att det lugnar ner sig innan det är dags att krypa i säng. Jag vet ju av alltför stor erfarenhet att det är omöjligt att sova när urinröret - eller urinblåsan för den delen - bråkar med mig.

Av Birgitta - 15 juli 2012 08:01

Idag ska vi tävla, i par, M och jag. Det handlar så klart om golf - vad annars.

I klartext: Bästboll, tvåmannalag. Dvs båda spelar individuellt spel - men bara det bästa resultatet på hålet räknas.

Här gäller det att skärpa sig - och framförallt att inte båda strular till det på samma hål.


Det är faktiskt riktigt kul att spela lagtävling på det här sättet - en utmaning är att inte bli ovänner....


Vädret kunde visserligen vara bättre - prognosen ser ut som den gjort i princip hela sommaren: regn.....

Å andra sidan kunde det vara värre: såg just på TV-nyheterna bilderna från södra Japan. Där har dom verkligen fått regn så det räcker.


Min kropp är lite lagom redo för en golfrunda. Uretriten fortsätter att ligga på lur, dvs kommer och går mer eller mindre hela tiden, fast dom uretrit-fria perioderna är längre än dom där jag känner av den.

Men det ska mycket till för att avstå golfen - lite småirritation kan inte hindra mig.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards