Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Birgitta - 11 juli 2012 06:51

Jag vill absolut inte klaga - bara smågnälla lite.

Det kunde vara oerhört mycket värre.

Men det kan också vara så mycket bättre.

Min uretrit ligger och 'skvalpar' som en våg mot strand. Ibland drar den sig undan och märks knappt alls - ibland kommer den farande och sköljer över mig.

Men än så länge inte med sådan kraft att den dränker mig.

Och det här skalpandet pågår hela tiden. Några timmar mår jag riktigt bra - sedan smärtar det till en stund, för att sedan försvinna igen. Märkligt!

Det jobbigaste är nog trängningarna - dom håller sig hyfsat konstanta med toabesök ca varannan timme, dygnet runt.

Men jag har inte behövt ta till min Betapred-kur på två veckor nu - och det är nästan ett litet rekord.

Det går att leva med denna nivå på uretriten.

Men man vågar sig inte ut på vilka äventyr som helst.

I söndags övergav vi spöregnet i Rättvik och körde ner till Sundbyberg och fick en underbar sommardag på måndagen.

På eftermiddagen tog vi en promenad i Hagaparken med Polly och Pollys matte och vi hann precis bara börja vår lilla vandring när jag desperat började söka efter något träd att sätta mig bakom - men det var folk överallt....

Då - till slut - ser jag på avstånd två bajamajor, min räddning. Jag besökte dessa bajamajor två gånger under vår 1½ timme långa vistelse i Hagaparken. Inte riktigt normalt eller hur?


Men - så länge jag slipper dom värsta smärtorna och kramperna - och kan röra mig obehindrat mellan trängningarna - så är livet OK.


Polly hittade en ny leksak i våra urdruckna kaffemuggar:

 

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards