Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Birgitta - 2 juli 2012 07:09

Att titta på väderprognoserna på TV är ju ett rent skämt denna sommar.

Lågtrycken kommer vandrande på rad.

(dom sa just på TV att i Sthlm kom det tre gånger mer regn än normalt under juni månad!!)

Fast det verkar vara ännu värre på dom engelska öarna.

M och jag tillbringade några dagar i slutet av juli på Irland för några år sedan och vi fick verkligen alla fördomar om deras sommarväder bekräftade: det var storm och regn i princip varje dag.


Men - det är bara att gilla läget och njuta av dom få solstrimmor som hittar ner.


Med risk för att ni blir uttråkade på mitt eviga tjat om golf - men det finns ytterligare en fördel med att vara en golfare (förutom alla som jag räknat upp tidigare): man behöver inte ha klarblå himmel och 30 grader för att njuta av sommaren.  Det enda som är otrevligt är störtregn, storm och åska, i övrigt går det att spela golf i alla väder - även under vinterhalvåret. Det handlar bara om att sätta på sig mer eller mindre kläder......

Det är klart mycket roligare att gå en golfrunda när det är 15 grader och mulet än att bli besviken över över att inte kunna sola & bada....


Klart att jag föredrar en varm, härlig sommardag, men jag deppar inte ihop om den aldrig kommer.


Det som drar ner mitt humör är i stället att min uretrit inte kan ge sig. Fortfarande sitter det ett irriterande obehag i urinblåsan och stör mig.  Det går ganska bra så länge jag håller mig stilla, men så fort jag börjar gå så känner jag av skiten.

Är visserligen glad om det inte blir värre, men det tar energi att hantera det här också.

Ska ägna mig åt att måla möbler idag - då rör jag mig inte så mycket.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards