Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Birgitta - 21 juni 2012 07:22

Tänk att - klockan sju på morgonen - kunna öppna en dörr i köket, ta den första koppen kaffe och kliva rakt ut på ett litet trädäck. Det är fortfarande kyligt i luften men solen värmer där den strålar från en klar blå himmel - det är alldeles vindstilla och det enda som hörs är en kakafoni av fågelröster.

Så har jag det idag!!

Underbart!

Att uretriten stör mig idag försöker jag förtränga - den ska inte få dra ner mitt morgonhumör.


Lite tomt blev det när Polly var återbördad till sin riktiga matte & husse - men vi har fått rapporter om att den stackars lilla vovven varit magsjuk en natt - så jag måste erkänna jag är glad att jag slapp det bekymret.


Jag måste dela med mig av ett tips jag fått -  som faktiskt verkar fungera - och som inte har med uretrit att göra.

En av sommarens plågor är ju myggen. Vi brukar vara hyfsat förskonade på dagtid, men framåt kvällen kommer ju dom små illbattingarna fram och surrar. Jag har försökt med olika varianter av ''myggljus' - däremot har jag ännu inte köpt någon sån där elektronisk/elektrisk historia - har väl varit för snål....

Men - i år fick jag tips om att myggen inte gillar pepparmynta, så jag köpte en planta - ser ut som vilken kryddväxt som helst - och ställde i en kruka på altandäcket. Och jag har knappt sett till en mygga hittills i år.

Jag vet inte om det bara är så att dom inte kommit igång i år än - men i princip myggfritt har vi det i alla fall.

Skulle vara kul höra om någon annan har samma erfarenhet - eller något annat bra tips.


Just nu gör vi oss i ordning för en tidig golfrunda - självklart i detta underbara väder, i eftermiddag kommer barn och barnbarn och sedan blir det midsommar för hela slanten - vi befinner oss ju i hjärtat av Dalarna där varenda by har sitt eget firande. Det håller på i flera veckor......



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards