Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Birgitta - 16 juni 2012 06:53

Jag har aldrig haft hund, har aldrig ens tagit hand om hund tidigare,. Mina hundkontakter hittills har handlat om att någon enstaka gång låna någon annans hund för en liten  promenad.

Men nu har jag blivit mer eller mindre kär i det lilla yrväder som bor hos oss denna vecka. Polly är faktiskt (såklart) världens sötaste lilla mops. Helt underbar. Utom när hon bits i tårna.....

Trodde aldrig att jag skulle bli så förtjust i henne.

Kan nästan på allvar fundera på att skaffa en egen - men där kommer nog M att säga STOPP!!!


En klart bidragande orsak till min kärlek är hennes uppenbara förtjusning över att vara med på golfbanan. Jag vet - jag är inte klok - men faktum är att hon verkar tycka det är urkul att springa bredvid golfvagnen, sätter sig ner och väntar medan jag slår ett slag - sedan skuttar hon glatt vidare. Hon orkar en halv runda, dvs nio hål, sedan är hon nöjd.

Jag har inte testat det där med att sätta henne i cykelkorg än. Jag visade min idé för Pollys ägare och dom tittade på mig som om jag var fullständigt galen, så kanske var idén inte så bra. 


Jag fick slut på det dumma uretrit-skovet till slut, men det krävdes två doser Betapred. Tog dom för tre dagar sedan och har nu haft två helt symptomfria dagar. Så skönt!!


När vi hade den lilla uretrit-träffen pratade vi en del om kostens betydelse för hur vi mår - eller hur sjuka vi blir. 

Det finns ju vissa maträtter som jag vet triggar igång min uretrit. Men även om jag undviker dom så får jag mina skov med hyfsad regelbundenhet ändå - så det räcker inte bara att låta bli rökt & rått kött.

Nu har jag dessutom i princip inte ätit socker, vetemjöl, potatis, ris eller pasta på flera månader - och ändå kommer skoven med samma periodicitet som tidigare. Jag har blivit av med fyra kilo - och det känns bra - men den mer eller mindre kolhydratfria kosten har inte gjort någon skillnad vad gäller uretriten. Inte för mig i alla fall.

Jag lär nog få fortsätta förlita mig på en och annan dos Betapred för att hålla uretriten borta.


Kan inte låta bli ge er ytterligare en bild på Polly.....

 

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards