Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Birgitta - 18 maj 2012 06:53

Idag sitter den där igen - den sylvassa smärtan i urinröret. Inte någon topp-notering än visserligen, men tillräckligt mycket för att väcka mig och hindra mig att somna om.

Har varit uppe en timme nu, fixat mitt kaffe och ägnat en lång stund åt att på nätet kika på insända bidrag till en amatör-fototävling här i Dalarna.

Hörde om denna fototävling på radion häromdagen när man hade utsett vinnaren - och nu idag på morgonen får jag på radion höra att man 'valt fel bidrag'.... Motivet var två unga kvinnor som balanserade på ett järnvägsspår - och det har kommit massor med protester.

'' Det är både olagligt och oförståndigt att balansera på järnvägsspår''  och det vill man inte uppmuntra till - säger man nu.  Man kan undra vad dom tänkte som överhuvudtaget valde den bilden.

Fotografen får behålla vinstpengarna - men bilden kommer inte att användas av Region Dalarna - vilket tydligen var ett av syftena med hela tävlingen. Ja, ja.....  På nätet kan man se alla 500 bidrag som gick till 'final'.   Jag orkade väl igenom 50 - sedan gav jag upp och började skriva här istället.


I natt har det varit frost igen!!!   Inte läge så några frön i mitt lilla trädgårdsland än inte.


Det stora projektet här i sommar är att måla om på insidan. Och så länge det blåser och regnar och är kallt ute så är det helt OK att ägna dagarna åt att smeta färg på väggar och tak. Förra sommaren fixade vi vårt sovrum och påbörjade hallen - nu håller jag på att göra klart hallen. Takbräderna laseras vita, bjälkarna målas vita, väggarna blir vita, alla lister vita medan träpanelen blir svagt gul. Det blir så mycket ljusare än när allt var träfärgat och beige. Och ser renare ut.

Det jag inte har bestämt än är vad jag ska göra med skänken som står i hallen - och träsoffan. 

Idag är dom i lackat trä - men jag vill inte ha något trä längre. Så - ska dom målas vita, eller samma gula som träpanelen - eller ska jag vara modig och måla dom i en helt annan färg? Röda, kanske??

Eller - ska dom säljas på blocket och ersättas med något helt annat??

Tål att fundera på.....

En annan fundering jag har är om jag ska köpa en ny matta. Såg en så snygg 'trasmatta' som var gjord av gamla jeans - och den skulle passa jättebra i vårt allrum där vi har en vit soffa och vita fåtöljer....   Måste bara övertyga M om detta.


Men - fokus nummer ett just nu är att försöka bli av med den envetna smärtan....

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards