Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Birgitta - 1 maj 2012 08:42

Hemma igen!

Landade tidigt i går morse på ett kylslaget Arlanda - termometern orkade bara precis över nollstrecket. Lite försiktigt undrade man varför man inte stannat i det varma och sköna Houston, men som tur var ordnade det upp sig under dagen och det blev en ovanligt skön Valborgsmässoafton. Vi firade våren i Viby med dotter V och hennes familj. Helt traditionsenligt med sång, brasa, lotterier, och fyrverkerier.

Och inga som helst besvär av min uretrit. Underbart. Jag har kunnat skriva nollor i min statistik flera dagar i rad nu.


Jag måste bara berätta lite om mina shoppingäventyr i Houston....   Egentligen är det helt fantastiskt med deras reor. Har aldrig upplevt något liknande i Sverige. Det är av någon outgrundlig anledning ALLTID rea på något. Och riktiga, ordentliga saker -- inte bara skräp...

Några exempel:

M behövde nya svarta jeans och på Macy´s hittade vi rätt sort, färg och storlek. På prislappen stod: 58 dollar. Helt OK tyckte M. När han kom till kassan för att betala - visade sig priset vara 39 dollar paret. (plus 8% tax - den läggs alltid på efteråt i USA).   Hoppsan - vad trevligt!!

Barnkläder!!  På Dillards hittade vi jättefina kläder till barnbarnen, 2 & 4 år gamla. Princess-motiv, Hello Kitty, Mimmi-motiv, T-shirts, luvtröjor, shorts, allt mer eller mindre nedsatt med 15 - 25 %. När jag skulle betala så låg vid disken en trave broschyrer med info om att om jag gick med i Dillards 'klubb' så fick jag ytterligare 25%. Utan att jag säger ett knyst om detta tar expediten och ger mig dessa 25% - men kräver inte - nämner inte ens - något klubb-medlemsskap....????   Glad blev jag!!!

Golfkläder till mig: I golfbutiken (Golf Smith) hittade  min väninna ett par snygga bruna shorts som passade mig perfekt. Ursprungligt pris: 74 dollar - nu nedsatta till 42. Finemang - tänkte jag - dom tar jag. När jag skulle betala var dom ytterligare nedsatta till 19 dollar!!! Jiippiiii!


Jag måste säga att det här gör shoppingen ännu roligare!!!


Slutligen en bild på dom skor jag inhandlade på den megastora skoaffären DSW - även dom till bra pris, eftersom hela affären är en sko-outlet. Märkena på dessa är Clarks (till vänster) och Anne Klein (till höger):

 

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards