Alla inlägg den 14 april 2012

Av Birgitta - 14 april 2012 06:33

Jag tror knappt mina ögon när jag vaknar nu på morgonen: Det är full snöstorm utanför fönstret!!!

Mina mattor - som jag la ut på vädring på altanen i går - och glömde ta in (!!!) - är fullständigt insnöade.

Blir inget besök på golfbanan idag inte.


Annars skulle jag nog klara en runda idag. Det hemska skovet som kom störtdykande i torsdags morse verkar ha gett sig av.

Totalt sett tog jag två hela doser Betapred på torsdagen (en på dagen och en på kvällen) och en halv dos i går morse.

Kramperna släppte framåt eftermiddagen igår, kvar satt bara en molvärk. Jag tog mitt glas med två brus-Alvedon och sov på värmedynan i natt (igen) och natten har varit lugn. Ingen smärta och bara två toabesök.


Men jag sitter ju här som ett stort frågetecken och undrar vad som framkallade detta kraftiga skov.  Var det något jag gjorde eller åt som var orsaken - eller var det helt enkelt bara 'dags igen'??


Det finns bara två möjliga anledningar som jag själv kan ha del i.

Den ena anledningen KAN vara kyla. Jag var ju hos min syster A-M i Göteborg och hon har vovve som ska rastas. Det var visserligen spöregn i Göteborg så jag följde inte med ut på alla rastningarna, men jag minns att på tisdagseftermiddagen gick jag med på en timmes tur - och frös om baken hela tiden. Hade glömt ta med långkallingar att ha under jeansen - och även om jag hade en varm jacka som gick ner om ändan, så var jag iskall när vi kom in. Kan det ha orsakat detta skov??

Det andra har med kolhydrater att göra. De senaste veckorna här hemma har jag ju ätit väldigt lite kolhydrater.  

M håller på med en kolhydratdiet och då blir det av bara farten så att även jag äter mindre kolhydrater. Har knappt ätit potatis, ris, pasta eller bröd på flera veckor. Och mådde ju oförskämt bra i början på veckan.

Men i Gbg åt jag både potatis, ris och bröd, plus smaskiga kakor - flera stycken. Min syster är fenomenal både på att laga mat och på att baka.

Det har ju skrivits en del om kolhydrater på forumet den senaste tiden - jag har aldrig tänkt i dom banorna förut. Men nu undrar jag på allvar: ska jag generellt ligga lågt med kolhydrater??


Det har också skrivits en hel del om  Candida - ett ord jag måste erkänna att jag aldrig hört förut. Men nu har jag googlat runt lite och det jag läser där pekar åt att det kanske är kolhydraterna som spökar. Jag vet alldeles för lite än om denna Candida-mekansim, men nu när jag är hemma igen så blir det mindre kolhydrater - i alla fall några månader framåt.

Ska bli intressant se hur kroppen kommer att reagera.

Potatis, ris, ljust bröd och pasta har jag inga problem låta bli - men en och annan kaka kommer definitivt att slinka ner. Mina hallongrottor är ju världsberömda i min familj.....

Och en och annan grov brödbit måste jag nog klämma i mig - så att inte magen stannar av alldeles.


På måndag morgon ska jag träffa min läkare - undrar vad hon tror om Candida??


Här kommer en bild på vovven i Gbg, lite skitig efter hopp och skutt i skogen. Sally heter hon:

 

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards