Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Birgitta - 12 mars 2012 07:10

Jag får ofta frågan om man aldrig blir av med en uretrit. Måste den bli 'kronisk'?

Tyvärr har jag inget bra svar på den frågan.

Jag tror inte att någon har ett bra svar.

Så länge man inte vet - eller bryr sig om att ta reda på - vad som orsakar detta inflammatoriska tillstånd så är det också svårt att veta hur man ska bli av med det.

Jag önskar jag kunde säga till alla som undrar att visst kommer det att gå över.

Jag slutar aldrig att hoppas själv.

Varje gång jag vaknar en morgon utan att känna den allra minsta antydan till sveda eller irritation i mitt urinrör jublar jag och tänker att nu - nu är det över. Äntligen kan jag vara som folk igen!!!

Men sedan - händer det igen. Det som hände i förrgår. Jag rasar ner i uretrit-hålet och sitter (eller ligger) här med ett smärtande urinrör igen.

Igår var det strålande vårväder och mitt huvud ville bara ut, ut, ut - men min kropp sa sitt, sitt, sitt - och rör dig inte i onödan....

Min enda tröst är att tack vare piller och behandlingar så blir skoven inte lika kraftiga nu som tidigare. Och förhoppningsvis inte lika långa.

Jag har sovit bra i natt - men just nu känns det lite illa.

Ska jobba idag - hade faktiskt tänkt GÅ till jobbet (tar ca 45 minuter) men det kan jag glömma.

Jag har låtit bli Betapred, ska försöka klara det här skovet ändå, däremot har jag hällt i mig ett halvt glas med två brus-Alvedon. Kanske kan det lindra lite.

För säkerhets skull har jag lite piller med till jobbet, ifall det skulle visa sig bli nödvändigt.


Men - jag har ändå inte gett upp hoppet om att bli av med skiten för gott. Hoppet är ju det sista som dör.

Jag har bara fått ett litet bakslag........



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards