Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Birgitta - 6 mars 2012 21:03

Min blogg har ett väldigt smalt ämne - kvinnlig 'kronisk' uretrit.

Jag har försökt beskriva hur det är att leva med denna trista sjukdom.


Men - nu sitter jag här utan den allra minsta antydan till uretrit i kroppen och funderar på vad jag ska skriva om.

Har inget att klaga på. Inga smärtor att beskriva. Inga trängningar som drar mig till närmaste toalett.

Inga kramper - tack och lov!!!!

Det skulle väl möjligen vara det förhöjda blodtrycket - men hur kul är det att skriva om..... eller läsa om för den delen.....


Har jag gjort något kul idag??  Nja, kul och kul, kan väl diskuteras. Jag jobbar ju sedan årsskiftet som volontär på Erikshjälpens Second Hand i Spånga (en stor och trevlig second hand butik) och ägnar främst min tid åt att hålla snyggt och prydligt på hemtextil-avdelningen.

Men igår och idag fick jag en annan uppgift: har varit med och packat ihop ett dödsbo. Måttligt kul - men det måste ju göras. Och man fick en del att tänka på. T ex se till att röja det mesta själv så ungarna slipper ta hand om skiten efter en.....


Nu på kvällen är jag 'förbannad' av en helt annan anledning. Håller på att fixa s k ESTA-application för vår förestående resa till våra vänner i Houston i april. Om man inte har ett riktigt VISA så måste man ha ett sk ESTA. Och det är inga problem, det har vi haft tidigare, men dom räcker bara i två år så det var dags att ansöka om nya.

Korkade mig gick inte direkt in på USA´s ambassads hemsida utan googlade ESTA och hittade en websida där man kunde göra denna ansökan, fyllde i all information och när det var klart fick jag info om att det skulle kosta 40 EURO. 40 EURO????!!!

Blev lite misstänksam så jag avbröt hela transaktionen och gick in på den riktiga USA sidan och kunde där läsa att det kostar 14 USD!!!

Lite skillnad. Dvs - någon försöker sko sig på att USA bestämt sig ta betalt för ESTA-ansökningarna.

Hittade den RIKTIGA ESTA-sidan och gjorde om hela apparaten, först för mig och sedan för M. Och där - mitt i det arbetet ringer min mobil och någon frågar mig på engelska varför jag inte har betalat den ESTA-ansökan dom fått in!!! Va!!! Jag trodde jag avbröt det hela!!!

Resultatet av mitt arbete blev i alla fall att M's ESTA-ansökan blev godkänd, men inte min - troligen för att den är ute och fladdrar på något annat ställe. Skit också!!

Hoppas det reder upp sig. Så jag slipper få en massa extra strul med det här......

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards