Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Birgitta - 12 januari 2012 14:37

Dagens väderrapport:  grått, blött och trist. Morgonens busregn har övergått till något slags blötsnöregn - fortfarande av buskaraktär.

Litar inte på yr.no längre.... Enligt deras prognos skulle regnandet upphöra vid 14-tiden så jag hade planerat in en längre promenad i eftermiddag. Men istället för att sluta regna blev det alltså blötsnöstorm.....

Ja, ja - det är bara att gilla läget och fortsätta montera ner julen.

Jag vet att det inte är tjugondag knut förrän i morgon men vi har haft jul sedan början på advent så nu får det vara nog av tomtar, gran, änglar, röda ljus, glitter osv.

Nu ska hela skiten tillbaka till förrådet.


Dagens uretritrapport: bra, bra, bra! Natten - fram till ca tre - var lite jobbig. Inga smärtor men ett förfärligt springande på toa. Märkligt att en liten urinblåsa kan störa nattsömnen så. På dagen igår hade jag inga som helst problem att klara mig i tre (!!!) timmar, och det är likadant idag. Det är klart att jag känner av urinröret ibland, men inte värre än att jag kan förtränga eller negligera det. Men det är omöjligt på natten. Måste bara upp och skvätta några droppar allt som oftast. Ibland väldigt tätt, ibland mer sällan, men jag har inte sovit en hel natt på 16 år nu.

Jobbigt, jobbigt - men det kunde vara värre.


Jag har fått några mail till från kvinnor som berättar hårresande historier om hur illa dom blir bemötta och behandlade, och jag blir så ledsen - och uppgiven.

Varför tas inte våra besvär på allvar? Tror läkarna verkligen att vi hittar på denna smärta?

Jag har skrivit det förut - men här kommer en upprepning: jag tror att det är så enkelt att om man inte har upplevt denna skärande smärta som en inflammation i urinröret innebär så förstår man inte hur hemskt det är. Eller ett brinnande eldklot i underlivet, eller trängningar en gång i kvarten som bara inte går att strunta i.....

Jag önskar att det gick att realisera en idé som M fick för en tid sedan: tillverka ett piller som under en dag framkallar uretrit-symtom (av det värre slaget) - och sedan skulle det vara obligatoriskt att alla läkare/läkarstuderande tog detta piller....

Då kanske det skulle hända något!!


Men jag har också fått positiva mail. En kvinna berättar att hon blivit hjälpt av akupunktur och jag vet att det är flera som har samma erfarenhet. Jag testade själv för några år sedan - men tyvärr fick jag inte samma positiva resultat. Jag skulle kunna tänka mig att det finns flera faktorer som spelar in, t ex vad som i grunden orsakat uretriten och hur länge man gått med den. Ju tidigare man tar itu med den desto större är chansen att man svarar på akupunkturen. Är i alla fall min lilla teori.



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards