Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Birgitta - 10 januari 2012 18:38

Nu kan jag nog konstatera att det är Arcoxian som ligger bakom mitt förhöjda blodtryck.

Har ätit halv dos i ca en vecka nu och när jag mätte mitt blodtryck nyss så visade det 145/70, dvs bra mycket lägre än för bara en vecka sedan. Visserligen fortfarande högre än vad jag brukar ha, men klart godkänt/acceptabelt.

Och kroppen verkar också klara en lägre dos av Arcoxia.

Kanske har jag hunnit med att äta det så länge så att det lugnat ner min 'kroniska' ínflammation så pass att det räcker med den lägre dosen.

Det vore verkligen toppen!!


Helt 'normala' lär mina urinvägar aldrig bli. Men fortsätter det som nu är jag glad. Inga större smärtor, bara lite småknivar ibland, inga kramper och inga alltför jobbiga trängningar. Långa stunder då jag inte ens tänker på, eller är medveten om, mitt urinrör.

Jag behöver fortfarande tömma min blåsa oftare än 'normalt' (vad det nu är som är normalt??) men inte varje timme hela dygnet.

Jag jämför mig faktiskt lite med mitt ena barnbarn. Hon är 3½ och tömmer inte sin blåsa oftare än tre/fyra gånger på dagen.  Bara det att hon sover hela natten, sedan kan sitta och äta frukost och leka lite i ungefär en timme innan hon kommer på att hon behöver kissa.  Hennes blåsa måste vara många gånger större än min.....


Snart är det tre år sedan det företag jag jobbade på (och som fr o m 1 jan i år är helt ombildat) bestämde sig för att lägga ner verksamheten i Kista, där jag var placerad, och jag förlorade jobbet.

I början tyckte jag det var OK, jag hade ju så ont för det mesta och det var skönt att kunna ta det lite lugnt. Men nu när min kropp lever upp igen börjar jag krypa på väggarna av rastlöshet. Har känt en längre tid att jag måste fixa någon form av jobb, samtidigt som jag vet att 63-åringar inte står högst på företagens önskelista.

Men nu är det klart. Med start i morgon ska jag jobba två dagar i veckan som volontär på Erikshjälpen.

Och känns riktigt, riktigt bra, även om det är en helt annan miljö än den tekniska som jag kom ifrån.



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards