Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Birgitta - 8 januari 2012 23:29

Det är nästan så jag fått lite abstinens...

Har inte rört min PC på fyra dagar nu. Det är det längsta blogg-uppehåll jag haft sedan jag startade, hösten 2009.

Orsak:

Jag har varit barnvakt åt mina två barnbarn, 1½ och 3½ år, i fyra dagar och tre nätter medan deras föräldrar roat sig nere i och omkring Frankfurt.

Puh!!

Jag förstår varför naturen sänker fertiliteten när man kommer upp i åren.

Dom är naturligtvis det finaste och bästa som finns, men orken min är inte densamma som den var för trettio år sedan.

Ändå har det gått riktigt bra och den äldsta grät när jag åkte hem - fastän mamma och pappa var hemma igen.

Det värmer ett gammalt hjärta.


Uretriten har skött sig ganska bra.

Jag har börjat testa med att dra ner på min Arcoxia-dos och de första dagarna var jag övertygad om att hela experimentet skulle barka åt skogen - men sedan har det lugnat ner sig. Jag hade rätt rejält ont de första dagarna (och nätterna, fick peta i mig brus-Alvedon mitt i natten). Plus att den första natten med barnbarnen var jag uppe på toa minst en gång i timmen hela natten.  Andra natten blev lite lugnare och nu den sista natten var jag bara uppe två gånger.

Men jag tror att det är för tidigt att dra några slutsatser än, och jag har inte testat blodtrycket än. Det ska få gå några dagar till.

Men samtidigt har jag kommit fram till att om det nu är så att Arcoxia är vad min kropp (dvs urinrör) behöver för att inte löpa amok hela tiden, så får det vara värt lite blodtryckssänkande piller. Det är bara att skaffa en större necessär för alla piller som ska med vid nästa resa.....


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards