Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Birgitta - 4 januari 2012 09:00

Jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på.

Och jag är faktiskt lite ledsen.


Jag har varit så glad nu i höst för att jag blir bättre och bättre i (eller snarare från) min uretrit. Och jag är övertygad om att det är Arcoxia som haft denna positiva effekt.

Men - nu visar det sig alltså att Arcoxia också ger mig biverkningar som inte är så bra.

Förhöjt blodtryck!   Attans också!!!!

Tydligen inte bra att gå omkring med för länge.

Dessutom har jag mina misstankar om att min förstärkta tinnitus kanske också beror på Arcoxian.

Ännu mer attans!!


Så vad göra?

Min läkare föreslår att jag ska dra ner på Arcoxia-dosen och se vad som händer. Jag äter 2 * 60 mg, en på morgonen och en på kvällen. Jag ska idag börja med att ta bort morgonpillret.

Jag är bara så orolig för att jag blir sämre igen.

Jag har fått smak för att 'vara normal', dvs inte vara styrd av mitt urinrör och min urinblåsa.

Jag får ju fortfarande mina skov men dom är färre och kortare nuförtiden. Vill inte tillbaka till ett liv där jag har ont ofta, ofta.

Men det är klart, om blodtrycket blir OK igen och tinnitusen blir lägre......


Alternativet är ju att fortsätta med Arcoxia-dosen och börja äta blodtryckssänkande läkemedel - också.

Ett surt äpple som man får bita i ibland. Jag är inte den första som tvingas äta motmedicin mot ett läkemedels biverkningar, har jag förstått.

Men - det verkar inget kul.

Måste finnas ett annat sätt.


Tills jag hittar ett alternativ så har jag bestämt mig för att köra på det första alternativet, dvs minska dosen.

Känns visserligen inte så bra för just idag är jag inne i ett litet skov. Det började igår, strax efter lunch och bara kom - 'out of the blue'.

Helt plötsligt - som så ofta förr - så satt knivsmärtan där igen. Den sjönk undan lite, men inte helt och jag var tvungen dricka ett glas brus-Alvedon för att kunna somna. Natten har varit OK, bara två toa-besök, men nu på morgonen då sitter smärtan där igen. Får bli ett glas Brus-Alvedon igen....

Så - just nu är jag inte särskilt motiverad att sänka min Arcoxia-dos, men 'jag har bestämt mig'..... Nu kör jag.....

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards