Alla inlägg den 30 september 2011

Av Birgitta - 30 september 2011 07:46

Har vaknat efter ännu en natt med frekvent toaspring, sisådär 6 gånger har jag varit uppe i natt. Mentalt lite matt - måste jag erkänna att jag är.

Kan inte låta bli att vara lite förundrad - borde inte Detrusitolen göra lite nytta vid det här laget? Visserligen tar jag kapslarna på morgonen - inte på kvällen -men jag har ätit det i flera veckor nu och bör hamnat på en någorlunda jämn dygnsnivå. Inbillar jag mig i alla fall.

Och dessutom sitter den gamla välbekanta svedan på det gamla vanliga stället - och sänker humöret på mig.

Precis när jag skrivit ovanstående vred jag på huvudet och kastade en blick ut genom fönstret - och själen lyfte ett par meter - humöret också.

Himlen är alldeles klarblå, solen strålar genom grenarna. Tänk så lite det ibland behövs. Kroppen gör fortfarande ont - men jag känner mig inte lika uppgiven längre.


Snart ser min näsa ut som den brukar igen. Den kompakta skorpan håller på att brytas i bitar som faller av undan för undan. Värre är det med överläppen. Har fortfarande en tjock skorpa som mest liknar en hitlermustasch. Kliar gör det och jag får verkligen skärpa mig för att inte pilla bort bit efter bit. Måste låta det läka klart under och falla av av sig själv. Annars kommer jag att få jätteärret 'hugo' på överläppen. Och det vill jag inte.


Fick häromdagen en fråga om jag kände till medlet 'Elmiron' . Har aldrig hört talas om det, men har googlat lite. Det finns inte i FASS, men det omnämns på 'Urologkanalens' beskrivning av behandling av Interstitiell Cystit (IC). Medlet bidrar till att bygga upp vävnaden i urinblåsan - det är ju den som är trasig när man har IC. Vet inte om det också kan lindra en inflammation. Ska fråga min läkare nästa gång jag träffar henne.


Idag är det den sista september - och jag har inte ätit Betapred en enda gång under hela månaden. Vilket är ett tecken på att jag sluppit alltför kraftiga smärtor. Och det är bra. Å andra sidan har jag haft småont lite då och då, ingen längre sammanhållen bra perod. Och det är trist. Plus som sagt dessa jobbiga nätter.

Potentialen för att bli bättre är fortfarande stor........


Men idag ska jag njuta av den vackra höstdagen - på Rättviks golfbana........ Ska göra vad jag kan för att förtränga min knasiga kropp och fokusera på det som är bland det bästa jag vet.


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards