Alla inlägg den 23 september 2011

Av Birgitta - 23 september 2011 07:50

Idag - denna underbart soliga höstdag - var det meningen att jag skulle spela golf med en väninna.

Men klattriga mig ser ut som ett fyllo som varit i slagsmål i nyllet. Näsan och överläppen är ett enda stort sår. Prata är svårt, skratta är omöjligt. Så min golfrunda är avbokad och jag får ta mig till ett apotek för att skaffa bra förband och något antiseptiskt att ha på såren. 

Om jag ens vågar visa mig utanför dörren. Kanske får jag skicka M och sitta här hemma och trycka. Jag skrämmer nästan folk med mitt utseende idag.


Men - jag måste till optikern och se om dom kan fixa ett par enkla glasögon åt mig så att jag ser längre än en meter. Tur i oturen dels att jag opererat ögonen så att jag överhuvudtaget klarar mig utan glasögon - det gjorde jag inte förut - och tur att jag ännu inte hunnit få mina nya progressiva, dyra glasögon.

Det gäller att hitta glädjekornen i det eländiga......


Ett annat glädjekorn är att min uretrit har sovit i princip hela natten. Vaknade tre första gången, somnade om vid fyra och sov till sju. Det är inte illa för en sån som mig.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards