Alla inlägg den 22 september 2011

Av Birgitta - 22 september 2011 22:39

Jag har haft en märklig dag - som började i skönhet och slutade i raka motsatsen.


Vi börjar med skönheten - som handlar om mina naglar. Mina naturliga naglar är av extremt dålig kvalitet så sedan ca sex år fixar jag 'konstgjorda' naglar. Och jag känner mig jättefin. Idag var det dags att gå till nageltjejen - och denna gång valde jag att få lila naglar. Jag vill inte ha dom långa för då kan jag inte använda händerna. Dom ska bara se välvårdade och fina ut. Och det gör dom. Det är värt varenda öre.


Motsatsen då? Jo detta är vad som hände på vägen hem från andra lektionen i portugisiska: i Sundbyberg håller dom på med en förfärlig massa vägarbeten så det är temporära gångbanor överallt och på vägen hem i mörkret snubblade jag mitt i ett övergångsställe och flög som en vante alldeles framför en bil - och landade på ansiktet. Som inte är sig likt längre....... Som tur är klarade sig tänderna men näsan är helt skinnflådd och illröd, överläppen kommer att svullna till fem gånger sin naturliga storlek trots att jag suttit med en ispåse i snart två timmar, och glasögonen gick i bitar.

Är det inte typiskt?? Precis när såret på benet lyckats läka ihop så skaffar jag mig nya sår.


Uretriten då? Jo tack - den smärta jag vaknade med i morse gav sig av på förmiddagen och resten av dagen har varit smärtfri - om än med aningar av irritation och trängningar.  Helt OK med andra ord.


Jag delar med mig av mina nya naglar - näsan ska ni slippa se.....

 





Av Birgitta - 22 september 2011 08:23

Igår natt: täta trängningar, mycket springa upp, men igen smärta.


Denna natt: inga trängningar, bara några få toabesök - men rejäl smärta.


Som sagt: är det inte det ena - så är det det andra......  Livet blir i alla fall aldrig enformigt, sett ur ett urinvägsperspektiv.


Nu har jag hunnit hälla i mig den obligatoriska muggen kaffe plus ett stort glas vatten. Har jag tur räcker det för att dämpa smärtan. Vilket i och för sig är lustigt. Men brukar fungera. Av någon märklig anledning som jag inte förstår. Lika lite som jag förstår varför smärtan kommer krypande medan jag sover.


Ska bli spännande se hur den här dagen utvecklar sig......

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards