Alla inlägg den 8 september 2011

Av Birgitta - 8 september 2011 21:50

Igår mådde jag jättebra - idag har jag haft ont igen.  Det är visserligen trevligt med omväxling - men just detta hattande från ena dagen till den andra börjar bli rätt jobbigt.

Idag har jag varit hos min läkare och bl a fått en dos Dermovat. Måtte den göra nytta. Tyvärr är hon numera ganska upptagen, intervjun med henne i Hemmets Journal har tydligen haft effekt på 'kundtillströmningen', och jag har fått nästa tid i slutet av oktober.

Jag berättade om att jag börjat ta Citodon mot de värsta smärtorna och det gillade hon inte riktigt. Jag förstod inte exakt varför. Enligt henne borde Arcoxia ge mig den smärtlindring jag behöver. Så nu ändrar hon den dosen från 90 mg en gång om dagen till 60 mg två gånger om dagen.

Jag ska ge det en chans.

Vi pratade också en del om hur svårt det är för framförallt manliga läkare att förstå hur fruktansvärt smärtsamt och jobbigt det är med uretrit. Samtidigt som det är enklare för en manlig urolog att sätta sig in i prostataproblemen. Hon berättade också att det finns ett antal olika varianter av prostatit - och att en av dem är exakt samma sak som uretrit hos kvinnor.  Och då gör man sondering på dom också. Än en gång tackar jag min lyckliga stjärna att jag är född med ett urinrör som bara är ca 4 cm långt.


Efter läkarbesöket hann jag med en liten runda i svampskogen - med ganska magert resultat. Någon har redan plockat alla dom gula kantarellerna och trattisarna har inte riktigt fått fart än. Däremot hittade jag flera stora blodriskor som inte var angripna av mask. Dom är smakrika. Alla andra svampar hoppar jag över.  Så nu har jag suttit framför TV´n och rensat svamp. Ska testa att torka blodriskorna, skurna i små bitar, det har jag aldrig gjort tidigare. Ska bli spännande se om det fungerar.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards