Alla inlägg den 4 september 2011

Av Birgitta - 4 september 2011 10:05

Ibland är förmiddagarna värst, framförallt när det gäller trängningar. T ex igår.  Det sista vi gör vad gäller renovering av vårt sovrum är att slipa golvet, och i förrgår var vi iväg och hyrde en slip på Tysks Måleri - och denna slip skulle alltså lämnas tillbaka i går förmiddag.

I vanlig ordning besöker jag toa det sista jag gör innan vi sätter oss i bilen. Det tar max 10 minuter att köra till Tysks - och när vi kommer dit är jag så toanödig så jag håller på att spricka. Men - tvingar mig att hålla mig, vågar inte be om att få låna deras toa igen - gjorde nämligen det dagen innan när vi hämtade slipen.....

Så när väl slipen är avlämnad tvingar jag M att köra till Erikshjälpen - som ligger strax intill - så att jag kan springa in på deras toa.

Så är det lugnt i ca 15 minuter, och under dessa 15 minuter hinner vi besöka Apoteket, plus att jag inhandlar ett nytt överkast till sängen på Lerdalia. Sedan är det dags igen. Panik!! Var finns det en toalett???? Jo - Fricks Konditori. Snabb körning dit - och in på deras toa, plus inköp av smarriga bullar till eftermiddagsfikat.

Så här håller jag på ganska ofta. Lite less på det hela är jag faktiskt.


Resten av dagen var rätt OK. Inga smärtor, inga akuta trängningar. Jag tog en lång, lång skogspromenad och plockade fem liter lingon (utan plockare...).

Men just nu är jag lite ledsen. Har rejält ont. Det kom i natt. Vaknade vid 3-tiden av riktigt vidrig, skärande smärta. Tog en Citodon direkt, men den verkar inte hjälpa på denna smärta. Undrar vad som är orsaken? Åt en riktigt stark korv igår - kanske inte var så bra.....


Om några timmar ska M och jag utgöra ett två-mannalag på en golftävling här i Rättvik och jag fasar för att spela tävling när jag har så här ont. Det är så svårt skärpa sig och få till slagen bra när smärtan river i underlivet. Samtidigt vill jag inte 'banga ur'.  Det är ju så himla kul!!

Ska nog peta i mig en - eller kanske två - Citodon till. Då kanske det går bra.


Satt framför TV´n igår kväll och rensade lingonen, hälften har jag kokat sylt av nu på morgonen och resten ska bli rårörda.

 


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards