Alla inlägg den 1 september 2011

Av Birgitta - 1 september 2011 08:25

Dags att sammanfatta augusti och faktiskt har augusti varit den tristaste månaden på länge. Dom sista dagarna har varit riktigt jobbiga - för att inte tala om nätterna.

Natten till igår vaknade jag före tre och kunde inte somna om förrän framåt halv sju. Då var det nog mest oro i och för sig som höll mig vaken. Dagen innan (dvs i tisdags) hade jag jätteont i urinröret så jag tog faktiskt två doser cortison, en på morgonen och en på kvällen. Jag stod helt enkelt inte ut med smärtan längre. Och uretrit-smärtan sjönk undan, men jag vaknade på natten och hade rejält ont i benet igen - och blev jätteorolig att jag gjort något dumt som ätit cortison samtidigt som jag äter penicillin mot en infektion. Att cortisonet på något sätt skulle förvärra såret på benet.... Och grämde mig enormt att jag inte ringt någon kunnig person och kollat innan jag tog cortisonet. Men - jag var rätt desperat och tänkte inte på annat än att kunna röra mig igen.


Och nu i natt var det inte bättre - fast tvärtom, dvs jag somnade aldrig. Hade en ganska bra dag igår, fram till kvällen. Då började smärtan komma krypande, men inte värre än att det var OK. La mig ganska tidigt - trött efter förra nattens uppesittande - och när jag ligger där i sängen och försöker somna kommer kramperna helt plötsligt farande.  Det var längesedan. Utan att jag gjorde något, inte ens rörde mig, så skar det till med jämna mellanrum, så där var trettionde sekund. Och det slutade inte.

Så jag gjorde som natten innan - gick upp och satte mig vid PC´n och körde en massa gamla SVT Play, drack vatten och väntade på att det skulle gå över. Vid 2-tiden var jag less på det hela, tog en Citodon och kröp i säng. Och lyckades till slut somna.

Puh - vilka nätter!!


Om man ska se något positivt i det hela så är det väl att det ibland är ganska mysigt att vara vaken på natten. Nu är det ju väldigt mörkt igen och här där jag är finns inga gatlyktor så det är verkligen becksvart. Och förra natten var det fullständigt stjärnklart. Jag stod länge och tittade ut på stjärnhimlen och hade bl a hela Karlavagnen alldeles över trädtopparna precis utanför sovrumsfönstret. Det är häftigt när man ser alla stjärnor så klart.


Något som däremot är trist i år är mina grönsaksodlingar. Dom vill sig inte alls. Morötterna och salladen är det enda som det blivit något av. Rödbetor och gurkor orkar inte växa till sig. M säger att jag gödslat för dåligt - och det har han troligen rätt i. Jag har inte gödslat alls......  Årets lärdom, m a o.

Blev väl så skraj av alla skriverier om ehec i början på sommaren så jag vågade inte köpa kogödsel. Och inget annat heller för den delen.

Någon som har ett tips på vad jag ska använda - nästa år??





Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards