Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Lördag - 20 augusti 2011

Av Birgitta - 20 augusti 2011 10:02

Jag tycker att champagne - eller bara ett enkelt mousserande vin - kan vara riktigt gott. Men jag börjar misstänka att det hör till en av de saker som jag ska undvika.

Vi hade våra golfspelande vänner här på middag hos oss i går kväll - och inledde med ett glas bubblande vin. Och nu sitter jag här och har så ont, så ont. Inget annat av det vi bjöd på är sådant som jag brukar reagera på.

Vi inledde med en enkel skagenröra på rågbröd, sedan blev det helstekt fläskfile med en god potatissallad (lite ljummen med rödlök och babyspenat) och slutligen en god citronpaj (inte den med maräng...). Inga konstigheter - bara väldigt gott.


Trist bara att vakna dagen efter en trevlig kväll med jobbiga smärtor i underlivet. Nu har jag tagit en Citodon, den har ju visat sig pålitlig när det gäller att dämpa smärtor. Och innan smärtan har lagt sig tänker jag inte göra något överhuvudtaget - mer än läsa tidningen och spela spel på datorn.....


Vet inte om jag blivit klok, eller uppgiven, men för bara ett halvår sedan skulle jag inte låtit smärta på den här nivån hindra mig från att göra något. Jag ligger väl på en nivå 4/5 just nu. Då krävdes det minst en åtta innan jag gav upp.

Kanske var det så att jag under så många år hade ont JÄMT. Det hade blivit en del av mitt liv, av min identitet. Jag hade glömt hur det var att INTE ha ont.

Nu har jag turen (lyckan) att uppleva smärtfria dagar - och då känns smärtan jobbigare när den dyker upp.

Och jag har blivit stärkt i min övertygelse om att smärta i möjligaste mån skall dämpas, elimineras.

Fick ett mail för några dagar sedan från en ung kvinna som skrev att hennes urolog - via cystoskopi - konstaterat inflammation i urinrör och urinblåsa men att 'det nog skulle gå över av sig själv - och hon skulle 'stå ut' tills dess'!!!!

Och hon hade riktigt ont!!   Hur i hela friden kan en läkare bete sig så???? Har man inte missat sin uppgift då??


Jag är ingen bra blom-människa. Har inte en massa vackra blommor på tomten men lyckades till middagen i går fixa en liten bukett som jag blev riktigt stolt över. Vi har ju en buske med höstsyréner som blommar för fullt. Vanliga syrener ramlar ju ihop ganska fort och jag trodde nog att denna skulle göra likadant - men icke. Den står än. Jag satte ihop en sådan blomklase med några rosa saker som jag har på en annan buske + en massa ormbunkar. Ormbunkarna har skrumpnat ihop - men resten står fint:

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards