Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Birgitta - 15 augusti 2011 12:16

Kan inte låta bli att så snabbt som möjligt dela med mig av lite ny kunskap.....


Har fått ett mail från en kvinna som berättar att gurkmeja lindrar hennes uretrit - och tydligen är gurkmeja effektivt mot en del andra saker också. Låter himla intressant.

Här är några länkar med lite mer info:

http://www.aftonbladet.se/halsa/cancer/article10753100.ab
http://www.nyfikenvital.org/?q=node/147

Jag kommer att handla hem gurkmeja redan idag - och äta curry lite oftare....

Av Birgitta - 15 augusti 2011 08:48

Mitt i eländet hittar man små ljuskorn. Jag kanske blir lite tjatig, men när man hittar något bra så vill man dela med sig av det.

Min läkare skrev ju ut smärtlindraren Tradolan åt mig - för många år sedan - och i början tyckte jag nog det gjorde nytta. Jag vet inte om den nyttan var önskedrömmar  - eller om jag blev för van vid det - för efter en tid märkte jag ingen nytta alls. Åt ändå - hade inget alternativ - men för ca 1½ år sedan slutade jag helt. Och sedan dess har jag genomlidit mina uretritsmärtor helt utan smärtlindring.  Jag tål ganska mycket smärta - men inte hur mycket som helst - så ibland har det varit riktigt jobbigt innan skovet har dämpat sig.

Men - nu har jag alltså hittat Citodon. Eller snarare: M sa åt mig att ta av hans Citodon som han fått för sina ryggsmärtor. Han såg ju hur ont jag hade. Hur jag gick dubbelvikt av smärta och stönade mig fram genom uretritskoven. Till slut följde jag hans råd. Och - tjohopp - det fungerar!! Ingen inbillning denna gång. Smärtan sjunker undan. Sedan får jag ta till alla mina knep för att bli av med skovet - precis som vanligt - men så skönt att slippa hela dagar med smärta.

Har inte berättat för min läkare än. Hoppas Citodon fungerar ihop med alla andra piller jag petar i mig.......

Jag tar det ju bara när det verkligen behövs.  Är egentligen väldigt restriktiv med piller av alla de slag.


Idag ska jag måla lister. Får passa på med inomhusarbete när det ska regna. Den underbara tystnaden här i skogen utanför Rättvik är just nu borta. Det står en stor grävskopa precis utanför oss och bullrar. Någon som tänker bygga ett hus längre ut i skogen håller på att lägga ner rör för att dra fram kommunalt vatten och avlopp till sin tomt. Och det är en lång sträcka som ska grävas. Det kommer att bullra i några veckor nu......

 

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards